our news

Για ένα απολογητικό σχόλιο για τον τρανσφοβικό Πατέλη που μας στάλθηκε.

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,269 other followers

*ΤRIGGER WARNING*

Αυτό που θεωρείs την “αρρενοπότητα” και την “θηλυκότητα” ιστορικό φαινόμενο μόνο του καπαταλισμού και τα σαδομαζοχιστικά “παιχνιδάκια” ωs κάτι το αποδεκτό(σε ιστορικό επίπεδο,όχι σε επίπεδο αστικών δικαιωμάτων) να το κοιτάξειs.Οι σοβιετικοί είχαν από τι σημαντικότερεs σχολέs ψυχολογίαs στον κόσμο,γι’αυτό ωs προs τι η ειρωνεία;Για παράδειγμα αν αποφασίσουμε εγώ και έναs άλλοs να κόψουμε το λαρύγγι ο έναs του άλλου μετά από κοινή μαs συνειδητή συμφωνία αυτό επειδή βρίσκεται μέσα στα πλαίσια των αστικών ιδεωδών(“ελεύθερεs” συνειδητέs σχέσειs ενηλίκων) δεν θα πρέπει να το χαρακτηρίσω κοινωνικό παθολογικό φαινόμενο;Το ότι στην Ιαπωνία(είναι η χώρα κατά την γνώμη μου με τα πιο βαθιά χαρακτηριστικά αλλοτρίωσηs,που έχουν σχέση και με τιs προκαπιταλιστικέs σχέσει που υπήρχαν στην χώρα) οι σεξουαλικέs σχέσειs έχουν αντικατασταθεί από πλήθωs φετίχ,δεν θα πρέπει να εξεταστεί και αυτό) ; Η σχολή τηs Φραγκφούρτηs σε τέτοια θέματα την οποία χρησιμοποιείs,όπωs και Φρόϋντ,ήταν πολύ πιο αυστηρή και “συντηρητική” για τα δικά σου γούστα.Δεs για παράδειγμα το δοκίμιο για την οικογένεια στην συλλογη δοκιμίων(επιμ. Αντόρνο,Χορκχάιμερ) για την κοινωνιολογία που κυκλοφορεί στα ελληνικά.

Το σχόλιο αυτό είναι πέρα για πέρα ρατσιστικό και δε θα πρεπε να το δημοσιεύσουμε καν. Θα σας συμβουλεύαμε να μην το διαβάσετε καν αν δε θέλετε να έρθετε σε επαφή με εχθρικό λόγο. Ωστόσο ήταν τόσο απροκάλυπτο το θράσος του που αποφασίσαμε να το σχολιάσουμε για δημόσια διαπομπευση, γιατί παρότι είναι ανεπεξέργαστο κι εύκολος στόχος , συμπυκνώνει με ακραίο τρόπο την αφήγηση με την οποία η ελληνική αριστερά, διαγράφει και απειλεί με εξόντωση ηθική, πολιτική και κοινωνική της μειονότητες και ότι δεν ταιριάζει στην κανονικότητα της.

Θυμίζουμε το γεγονός ότι αριστερός πατριώτης καθηγητής στο πολυτεχνείο ο Πατέλης, μετέτρεψε το μάθημα σε κήρυγμα τρανσφοβικής ρητορικής μίσους. Σε αυτή είχαμε ένα κλασικό δείγμα δομικά αντισημιτικής ρητορικής. Οι αντισημίτες συσπειρώνονται ενάντια στ@ς εβραί@ς, προσωποποιώντας σε αυτ@ς τον αφηρημένο και άπιαστο χαρακτήρα της καπιταλιστικής εξουσίας. Ενώ είναι τα θύματα των λευκών χριστιανικών κοινωνιών που ΄έχουν, υποστεί την πιο απόλυτη απειλή εξόντωσης, προβάλλεται σε αυτ@ς κάθε στοιχείο που αναπαρίσταται ως ένδειξη κρίσης, διαστροφής και απειλής στη μοντέρνα κοινωνία, ότι είναι οι χειρότεροι/ες καπιταλιστέ/τριες, οι χειρότερο/εςι ρατσιστές/ριες, οι χειρότεροι/ες αποικιοκράτες/ισσες, ακόμα ο ίδιος ο ναζισμός αποδίδεται σε αυτ@ς με τον απόλυτο αντικαθρεφτισμό των θυμάτων σε θύτες. Ο δομικός αντισημιτισμός σαν εξέγερση απέναντι στον εκ-φυλισμό και στο παρασιτισμό που ακυρώνει την αυθεντική κωδικοποίηση και πειθαρχεία της παραγωγής, της φυλής και των δύο ασύμμετρων βιολογικών φύλων με προκαθορισμένη σεξουαλικότητα, δλδ όλων των τεχνολογιών επιτήρησης και συγκρότησης ταυτότητας μέσα στη μοντέρνα κυριαρχία. Η αντισημιτική ιδεολογία υπάρχει μέσα στο αντι-ηγεμονιστικό στοιχείο σε κάθε ρατσιστική ρητορική. Δλδ στο σημείο όπου οι διωκόμενες μειονότητες αναπαρίστανται ως το κυρίαρχο, και το μίσος εναντίον τους σαν τη δύναμη που θα αποκαταστήσει τη φυσική δίκαιη τάξη του κόσμου. Είναι πχ η φαντασίωση για τα “gay κυκλώματα” που ελέγχουν τις διαδρομές καριέρας στη βιομηχανία του θεάματος , το μυθολογία μίσους για τις γυναίκες που χρησιμοποιούν με ύπουλο τρόπο τη θηλυκότητα τους για να κάνουν πιο εύκολες και ακριβοπληρωμένες δουλειές απ’ τους άντρες. Και στις δύο περιπτώσεις στο str8 αντρικό λόγο πραγματικότητα αντιστρέφεται και το αληθινό γίνεται μια στιγμή του ψεύτικου, και η κυρίαρχη ομάδα διεκδικέί την ενίσχυση των προνομίων της, και μια αφορμή για την εξόντωση της διαφοράς.

Στην περίπτωση πατέλη είχαμε το χιλιοτραγουδισμένο εμετικό τρανσφοβικό αντικαπιταλιστικό επιχείρημα, που αποδίδει στα τρανς άτομα και στην ιατρική μετάβαση, με ορμόνες και χειρουργική επέμβαση, την ενίσχυση της ιατρικοποίησης του ανθρώπινου σώματος και του ελέγχου του απ’ τη βιοτεχνολογία. Έτσι βλέπουμε πάλι πως λειτουργεί το δομικό αντισημιτικό μοτίβο που προβάλλει το κυρίαρχο πάνω στα σώματα που στιγματίζονται και διώκονται, ενισχύοντας τον αποκλεισμό τους. Ο λόγος αυτού του είδους δε γίνεται αποδεκτ@ από καμ@ αντιφασίστ@ φυσικά και δέχτηκε μια minimum απάντηση ήδη με την παρέμβαση μιας queer φεμινιστικής ομάδας στο μάθημα του. Για μας είναι σαφές ότι άτομα με αυτή τη ρητορική δε βοηθούν κανένα διάλογο αντίθετα αποσιωπούν καταστατικά σώματα και βιώματα μετά οποία δεν έχουν καμία επαφή, και απονομιμοποιώντας της ύπαρξη τους. Γι’ αυτό είτε με αυτόνομη κινηματική δράση είτε με θεσμικά μέσα αυτός ο ρατσιστικός προνομιούχος λόγος πρέπει να απαγορεύεται στην πράξη, όχι σε μια φιλελεύθερη κριτική βάση όπου απαγορεύεται αφηρημένα η εξύβριση κι η προσβολή αλλά ακριβώς για την ενδυνάμωση των καταπιεσμένων ομάδων, και τη διεκδίκηση χώρου από μέρους τους. Όταν υπάρχουν επιθέσεις στη ζωή τρανς άνθρωπων, αποκλεισμοί από εργασιακούς κι εκπαιδευτικούς χώρους, επιβάλλεται στείρωση υποχρεωτικά για να μπορούν να αλλάξουν τα νομικά έγγραφα κι οι επεμβάσεις επαναπροσδιορισμού δεν είναι μέρος του κοινωνικού μισθού, λόγοι σαν του πατέλη δεν είναι παρά ακόμα ένα τούβλο στο τρανσφοβικό τείχος που πρέπει να γκρεμίσουμε.
Τώρα βλέπουμε ένα απολογητικό σχόλιο από κάποιον ανώνυμο συγγραφέα με αντρικό ψευδώνυμο υπέρ του πατέλη συνοδευόμενο με μια γελοιογραφία της queer θεωρίας και του φεμινισμού. Η κατασκευή και η πίεση του σώματος να χωρέσει σε δύο ασύμμετρα βιολογικά φύλα σύmφωνα με τις προσταγές του ιατρικού-δικαιικού λόγου, και η πραγματικότητα ότι ανάλογα με το πολιτισμικό πλαίσιο υπάρχουν διαφορετικές ταυτότητες φύλου, στο σχόλιο γίνεται “ότι αρρενωπότητα και η θηλυκότητα είναι κατασκευή του καπιταλισμού”? πότε είπε καποι@ ότι η έκφραση φύλου είναι στοιχείο μόνο της νεωτερικότητας? πλήρης σύγχυση μεταξύ ταυτότητας κι έκφρασης φύλου… Όσον αφορά τις αντι-κίνκυ αναφορές, μάλλον υγιές για το συγγραφέα είναι μόνο το ετεροκανονικό σεχ. Μάλλον ο πούτσος του str8 cis ‘άντρα, που νοηματοδοτήθηκε σαν εργαλείο, απειλής, ιεράρχησης των αρρενωποτήτων και καθυπόταξης των γυναικών σε τόσες χιλιετίες πατριαρχίας, είναι το φυσικό στοιχείο με το οποίο πρέπει να καυλώνει κάποι@, ενώ το να καυλώνει με μαστίγια και στην πλάτη του είναι “παθολογικό και αλλοτρίωση”…. Έτσι το bdsm ταυτίζεται με το θάνατο στη ρητορική του, ενώ το ετεροκανονικό vanilla σεξ ειναι το μόνο που αξίζει και μπορεί να βιωθεί για το σχολιαστή, ενώ το κίνκυ οδηγεί νομoτελειακά στην απώλεια και στην υποβάθμιση της ύπαρξης. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το οριενταλιστικό σχόλιο του λευκού στοχαστή για την ιαπωνία ως τόπο της κανονικοποιημένης διαστροφής, σε σχέση με την υγιή δύση.

Αλλά επειδή έκανε αναφορά στη σχολή της φρανκφούρτης και στο φρόυντ θα σχολιάσουμε το πόσο αντιδιαλεκτικά αντιλαμβάνεται για άλλη μια φορά τη θεωρία. Γι’ αυτόν δεν είναι η συνειδητοποίηση και τα συλλογικά βιώματα των καταπιεσμένων που επεξεργάζονται μορφοποιούν τη θεωρία και την κάνουν ένα διαρκές γίγνεσθαι σε μια πορεία που ανα-δεικνύεται η αλήθεια, αλλά είναι οι μεγαλοι πατέρες-στοχαστές αυθεντίες , που θα επικυρώσουν ή όχι το σωστό τρόπο εφαρμογής της θεωρίας. Είναι απίθανο άλλωστε όπως και οι περισσότεροι έλληνες αριστεροί να διαβάσει μη-λευκους στρειτ άντρες συγγραφείς, Στο μεταφυσικό λογοκεντρικό του σύμπαν η θέση του υποκειμένου και η υλικότητα των κοινωνικών σχέσεων που πραγματώνουν τη θεωρία δεν παίζουν ελάχιστο ρόλο μπροστα στην πρόθεση του μεγάλου συγγραφέα.
Για να μη λοιπόν έχουμε αυταπάτες μέσα στο καθεστώς αλήθειας και στη ψυχική δομή, του ρατσισμού, της ομοφοβίας, και της τρανσφοβίας είμαστε όλ@, απλώς προσπαθούμε να ακούσουμε ακριβώς των λόγο των υποκειμένων που αποκλείονται, και μιλάμε και για τις δικές μας εμπειρίες καταπίεσης για να δομήσουμε σχέσεις και πρακτικές ενάντια καπιταλιστική πατριαρχία της λευκής υπεροχής. Και ήδη χρωστάμε μια συγγνώμη στην τρανς κοινότητα γιατί μέσα απ’ αυτό το περιοδικό στο πρώτο άρθρο αναπαράγαμε τρανσφοβικό λόγο λέγοντας την επέμβαση επαναπροσδιορισμού του σώματος, ως εγχείρηση αλλαγής φύλου. γιατί ο τρανσφεμινισμός μας έχει διδάξει ότι το φύλο έχει να κάνει με το βίωμα και την ταυτότητα του υποκειμένου και όχι με την ανατομία και ότι δεν είναι η εγχείριση και οι ορμόνες που αλλάζουν το φύλο, αλλά επεμβαίνουν στο σώμα ώστε να ταιριάζει καλύτερα στο φύλο που έχει ήδη το τρανς άτομο. Η διαφορά είναι ότι μπαίνουμε σε μια διαδικασία συνειδητοποίησης και αμφισβήτησης του κυρίαρχου λόγου που μας έχει χτίσει ως υποκείμενα ενώ ο πατέλης κι ο απολογητής σχολιαστής του χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους σαν εργαλείο καταπιεσης και κακοποίησης. Αυτό μας κάνει μέχρι τέλους ενάντιες σε αυτόν και στους απολογητές του.

Advertisements

1 Comment on Για ένα απολογητικό σχόλιο για τον τρανσφοβικό Πατέλη που μας στάλθηκε.

  1. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ορίσει κανείς την Αριστερά.

    Στη δική μου οπτική είναι η παράταξη που αδιαπραγμάτευτα υπερασπίζεται τους αδικούμενους αδύναμους, η παράταξη που είναι τέκνο του Διαφωτισμού και του Ουμανισμού, που αγκαλιάζει τα φιλοσοφικά ερωτήματα και την επιστημονική έρευνα με τη φιλοδοξία να τα φέρει όσο πιο κοντά γίνεται στους πολίτες, η παράταξη που προωθεί το δημοκρατικό διάλογο και κάθε προοδευτική μεταρρύθμιση, που πολεμάει ασυνθηκολόγητα κάθε μορφή ή εκδήλωση φασισμού (αγοραίο «πατριωτισμό», αντισημιτισμό, ομοφοβία, ξενοφοβία, ρατσισμό κλπ) και κάθε άλλου ολοκληρωτισμού (σταλινισμού, κλπ), που κάνει τους ανθρώπους και την κοινωνία καλύτερους, που τους φέρνει ένα ακόμη βήμα κοντύτερα σε μια ιδανική κοινωνία την οποία κάθε καλός άνθρωπος ονειρεύεται.

    Μια τέτοια Αριστερά στέκεται ασυζητητί στο πλευρό των ατόμων που αναγκάζονται να αλλάξουν το φύλο τους, αντιλαμβανόμενη την τραγωδία την οποία βιώνουν χωρίς να φταίνε σε τίποτα, φυλακισμένα σε ένα σώμα που δεν τους ταιριάζει και δεν το επέλεξαν.

    Mε την ευκαιρία παίζεται τώρα μια σχετική ταινία:

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: