τελευταία νέα σε τίτλους

«Συνυπάρξεις-Δύσκολη Μνήμη» τριήμερο εκδηλώσεων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3,111 other followers

Παρασκευή, 31 Μαΐου 2019 και ώρα 20:30, στο Αμφιθέατρο του Νέου Μουσείου Αιγών: ομιλία του δικηγόρου και συγγραφέα Γιώργου Λιόλιου με τίτλο «Από την Βέροια στο Άουσβιτς (Η τεκμηρίωση του τρόμου)».

Ο Γιώργος Λιόλιος με τη συνδρομή παλαιών και νέων τεκμηρίων θα επιχειρήσει μία αναπαράσταση της διαδρομής των Εβραίων της Βέροιας από τη Βέροια στο Άουσβιτς και την τελική εξόντωσή τους. Μετά την ομιλία, η σοπράνο Δέσποινα Παρίση και ο Γιάννης Γεωργουδάκης στην κιθάρα, μέλη της χορωδίας ‘’ΗΧΩ ΒΕΡΟΗΣ’’, θα ερμηνεύσουν σεφαραδίτικα τραγούδια. Η καλλιτεχνική επιμέλεια ανήκει στην Νατέλα Ιτσουαΐντσε.

– Σάββατο, 1 Ιουνίου 2019 και ώρα 20:30, στο Νέο Μουσείο Αιγών: η διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου θα δώσει μία και μοναδική παράσταση με τίτλο «Δάκρυα του χθες, Μνήμες του σήμερα». Η Βεροιώτισσα καλλιτέχνης θα µας υποδεχτεί σε ένα συναρπαστικό μουσικό και θεατρικό ταξίδι µε έργα των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ. Όλα τα τραγούδια του Αφιερώματος ανήκουν στην ευρωπαϊκή περίοδο του Βάιλ, αυτήν της συνεργασίας του µε τον Μπρεχτ αλλά και µε τους Γάλλους ποιητές, που ξεχώρισε κατά την παραμονή του στο Παρίσι, πριν τη μετάβασή του στην Αμερική. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται ο Μωρίς Μαγκρ «Το παράπονο του Σηκουάνα» και ο Ροζέ Φερναί (ποιος δε μαγεύεται από τη γλυκιά μελωδία του πολυτραγουδισµένου «Γιουκάλι») αλλά και ο Ζακ Ντεβάλ µε το «Le Grand Lustucru – τραγούδια γραμμένα το 1934, που αποτελούν τις εναρκτήριες µπαλάντες και τα λιντ, που προετοιμάζουν το κλίμα για τα ακόλουθα επτά τραγούδια από τη δημοφιλή «Όπερα της πεντάρας», το έργο-σταθμό για τα δεδομένα του μουσικού θεάτρου. Η τεράστια εμπορική επιτυχία της πρεμιέρας του 1928 επισφράγισε τη συνεργασία Βάιλ-Μπρεχτ κατατάσσοντας τους στις διαχρονικές σελίδες της ιστορίας της τέχνης. Το Αφιέρωμα επίσης, περιλαμβάνει ένα μουσικό πέρασμα από την «Άνοδο και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ», τραγούδια από το θεατρικό «Happy End» καθώς και έργα των Μπρεχτ- Άισλερ. H σύλληψη και δραματουργία ανήκει στην Σόνια Θεοδωρίδου, η σκηνοθεσία είναι της Μαρλέν Καµίνσυ, η διεύθυνση της ορχήστρας Mobile του Θεόδωρου Ορφανίδη και η ενορχήστρωση του Θεόδωρου Κοτεπάνου. Συμμετέχουν τα µέλη της χορωδίας Cantabile.

– Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2019 στο Δημαρχείο της Βέροιας (ώρα 10:00) και στην οδό 10ης Μεραρχίας στη Βέροια (ώρα 12:00): η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, σε συνδιοργάνωση µε την Ομάδα Πολιτών Βέροιας και την υποστήριξη του ιδρύματος Heinrich Böll (παράρτημα Θεσσαλονίκης), τηςHumanity in Action-Polen και του 1ου ΓΕΛ Βέροιας, θα παρουσιάσει τη δράση «Λίθοι Μνήμης». Πρόκειται για την τοποθέτηση έξι λίθων στη μνήμη έξι Εβραίων μαθητών του Γυμνασίου και του εβραϊκού δημοτικού σχολείου της Βέροιας που εξοντώθηκαν από τους Ναζί στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής. Η δράση θα πραγματοποιηθεί µε την ενεργό παρουσία του Γερμανού καλλιτέχνη και εμπνευστή της ιδέας Gunter Demning. Παράλληλα, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας θα πραγματοποιήσει µε το 1ο ΓΕΛ Βέροιας εκπαιδευτικές δράσεις που θα περιλαμβάνουν εργαστήρια δημιουργικής γραφής και εικαστικής έκφρασης, µε θέμα την Βέροια πριν και κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στόχος των δράσεων αυτών είναι η ανάπτυξη της κριτικής και ιστορικής σκέψης, ο στοχασμός, η ενσυναίσθηση και ο αναστοχασµός των μαθητών για τη δίωξη και την εξαφάνιση συμπολιτών µας, επικεντρώνοντας στις έξι μορφές των συνομηλίκων τους Εβραίων μαθητών.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: