τελευταία νέα σε τίτλους

Eνός νοήματος η μονολογία

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3,861 other followers

“Ο ερωτικός dis-cursus (λόγος) δεν είναι διαλεκτικός. Κάνει κύκλο σαν ατέλευτος ημεροδείκτης…”
Το δάχτυλο του Βέρθερου, από απροσεξία, αγγίζει το δάχτυλο της Καρλότας· τα πόδια τους, κάτω απ’ το τραπέζι, συναντιούνται. Ο Βέρθερος θα μπορούσε να αδιαφορήσει για το νόημα αυτών των συμπτώσεων, θα μπορούσε να συγκεντρωθεί σωματικά σε τούτες τις ισχνές ζώνες επαφής και να χαρεί αυτό το τμήμα δαχτύλου ή αδρανούς ποδιού, μ’ έναν τρόπο φετιχιστικό, χωρίς να νοιάζεται για την αντίδραση (το Φετίχ, ως Θεός – αυτή είναι η ετυμολογική προέλευση – είναι κάτι που δεν αποκρίνεται). Αλλά ο Βέρθερος δεν είναι διεστραμμένος, είναι ερωτευμένος: πλάθει νοήματα, παντού και πάντα, από το τίποτε, και το νόημα, ακριβώς, του φέρνει ρίγος: βρίσκεται μέσα στο καμίνι του νοήματος. Κάθε επαφή θέτει, για τον ερωτευμένο, το αίτημα της ανταπόκρισης: ζητάς από το δέρμα να δώσει μιαν απάντηση […], ιδού η παραδείσια περιοχή των λεπτών και λαθραίων σημείων. Μια γιορτή θα ‘λεγες, όχι των αισθήσεων, αλλά του νοήματος.
——————————————————————————————————
από το βιβλίο: “αποσπάσματα του ερωτικού λόγου”, 1977, Roland Barthes.

1 Comment on Eνός νοήματος η μονολογία

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: