τελευταία νέα σε τίτλους

«Ενάντια στη Λήθη #48» Όταν ο λακωνικός ρατσιστικός μηχανισμός αντιδρά στην εγκατάσταση προσφύγων στον νομό για το «καλό τους».

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3,698 other followers

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στο πόδι βρίσκεται για ακόμα μια φορά ο τοπικός ρατσιστικός μηχανισμός στη Λακωνία ύστερα από φήμες ότι η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να φέρει πρόσφυγες στο ΚΕΕΜ. Δεν είναι η πρώτη φορά στη Λακωνία που ενεργοποιούνται τα ρατσιστικά αντανακλαστικά της τοπικής κοινωνίας με αφορμή τους πρόσφυγες. Το ίδιο είχε συμβεί και λίγο παλιότερα, για όσες/ους θυμούνται, όταν πρόσφυγες είχαν «φιλοξενηθεί» σε άθλιες συνθήκες στο κλειστό γήπεδο στο Βλαχιώτη ή τις αντιδράσεις του Δήμου Ευρώτα να μην εγκατασταθούν πρόσφυγες στη περιοχή. Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και πόσα πλοιάρια έχουν εντοπιστεί από τις ελληνικές αρχές στα ανοιχτά του Λακωνικού κόλπου και πόσοι πρόσφυγες κρατήθηκαν σε άθλιες συνθήκες στο Γύθειο.

Κατά κύριο λόγο, οι άνθρωποι αυτοί έρχονται από χώρες που είναι κατεστραμμένες από τον πόλεμο, που αναγκάστηκαν δηλαδή να πάρουν τον δρόμο της προσφυγιάς για να επιβιώσουν. Στο ταξίδι τους αυτό, άλλοι θαλασσοπνίγηκαν, άλλοι πέθαναν από πείνα και άλλοι αντιμετώπισαν τη βία και την εξόντωση πολύ πριν βγουν ακόμα και από την ίδια τους τη χώρα. Είναι όλες/οι τους θύματα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και του πολέμου, του νεωτερικού πολιτισμού σε αποσύνθεση. Πάγια θέση μας, που θα την επαναλάβουμε και σε αυτό το κείμενο, είναι ότι το ελληνικό καπιταλιστικό κράτος είναι ένα ρατσιστικό κράτος, όπου από την κατασκευή του την περίοδο των αστικών επαναστάσεων του 19 αιώνα μέχρι και σήμερα, οργάνωσε της ύπαρξη του πάνω σε πρακτικές εθνοκαθάρσεων, βίαιης ομογενοποίησης του πληθυσμού, τον αντιτσιγγανισμό, τον αντισημιτισμό και τον αντιμουσουλμανισμό. Μπορεί η χρυσή αυγή να έχει πάρει το δρόμο για τη φυλακή(;), αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο ελληνικός φασισμός εξαλείφθηκε σε αυτή τη χώρα, γιατί απλά ο ελληνικός φασισμός αποτελεί οργανική ιδεολογική ουσία του εθνικού καπιταλιστικού σχηματισμού. Κατά πόσο μάλλον σε μια περιοχή όπως τη Λακωνία που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εστίες του ελληνικού φασισμού για πολλούς ιστορικούς και οικονομικοπολιτικούς λόγους. Η αντι-προσφυγική ρατσιστική υστερία των τοπικών ΜΜΕ, βουλευτών της Λακωνίας και άλλων τοπικών παραγόντων, είτε είναι καλυμμένη με τον γνωστό ψευτο-ανθρωπισμό και δικαιολογίες ότι για παράδειγμα οι εγκαταστάσεις δεν επαρκούν για την ποιοτική διαβίωση των προσφύγων, είτε βγάζει τη μάσκα και μιλάει για «αλλοίωση» του σπαρτιάτικου «πολιτισμού» (εδώ γελάει και κάθε πικραμένος), έχει την ίδια αφετηρία, δηλαδή τις ρατσιστικές πολιτικές αυτού εδώ του καπιταλιστικού κράτους. Με άλλα λόγια είτε μιλάμε για τις δηλώσεις Δαβάκη (γνωστού και για τις αντι-ρομά ρατσιστικές δηλώσεις ενάμιση χρόνο πριν), είτε για κάποιον νεοναζί ή ακροδεξιό της ελληνικής λύσης, μιλάμε στη πραγματικότητα για το ίδιο πράγμα, για όλες τις όψεις του ελληνικού φασιστικού λόγου και πρακτικής.

Η κρίση του ελληνικού καπιταλισμού, σίγουρα δεν ήταν ο μόνος παράγοντας που έδωσε το πράσινο φως σε αυτές ρατσιστικές πολιτικές. Αν και ή κρίση έχει παίξει μεγάλο ρόλο για τη συστηματική δαιμονοποίηση ενός κομματιού της εργατικής τάξης χωρίς ελληνική ταυτότητα, αφήνοντας το απροστάτευτο απέναντι στις επιθέσεις του εγχώριου φασισμού, αυτή η κατάσταση υπήρχε και πριν την ύφεση της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας. Οι ρατσιστικές επιθέσεις λάμβαναν χώρα στη Λακωνία με αμείωτη ένταση σε όλες τις ιστορικές περιόδους. Η κυρίαρχη ελληνική εθνική ιδεολογική αφήγηση εκφράζεται σε όλες τις πτυχές της καθημερινής ζωής. Γενιές και γενιές γαλουχήθηκαν πάνω στο μίσος απέναντι στον Άλλο. Η εχθρότητα αυτή δεν μπορεί παρά να είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την συντήρηση της καπιταλιστικής κυριαρχίας και της βίαιης υποταγής του ταξικού ανταγωνισμού. Μέσα από την εθνική λαϊκή ενότητα που εγγυήθηκε η κατασκευασμένη εθνική συνείδηση, ως μια ιδεολογική διαδικασία της φαντασιακής συγκρότησης του ελληνικού έθνους, δεν έχουμε τίποτα άλλο παρά την διατήρηση της εξουσίας της καπιταλιστικής κυριαρχίας σε κάθε δραστηριότητα της καθημερινής ζωής. Την εγγύηση για την συνέχεια των εκμεταλλευτικών σχέσεων στη παραγωγή, της ιδιοκτησίας, μέσα από τον πλήρη αποπροσανατολισμό και πλήρη εθνική συμμετοχή του προλεταριάτου στις επιλογές του ελληνικού κεφαλαίου. Έτσι εξηγείται σε ένα μεγάλο βαθμό και η εχθρότητα προς το μεταναστευτικό κομμάτι της τάξης και τους πρόσφυγες από ´ένα κομμάτι της με ελληνική ταυτότητα. Σε αυτή τη πραγματικότητα´έχει συμβάλει η υποχώρηση και οι ήττες του κομμουνιστικού κινήματος και της οργάνωσης της ίδιας της εργατικής τάξης. Αυτό δεν το γράφουμε ως κάποιου είδους δικαιολογία ως προς τις ρατσιστικές εκφάνσεις μέσα στην εργατική τάξη σε αυτή τη χώρα. Αλλά για  να υπογραμμίσουμε ότι η εκ νέου οργάνωση και θεωρητικός επαναξοπλισμός μας, θα μπορέσει να δημιουργήσει ουσιαστικά ρήγματα σε αυτή την κανονικότητα. Αυτό απαιτεί να συγκρουστούμε και με τα αντιδραστικά αντιμαρξιστικά ιδεολογήματα που «αναβαθμίζουν» τον «ελληνικό λαό» σε επαναστατικό υποκείμενο. Να αντιπαραθέσουμε τον δικό μας προγραμματικό λόγο απέναντι στον σοβινισμό της εθνικά ενσωματωμένης αριστεράς μια συνεπή κομμουνιστική πολιτική που αντικρούει αυτή τη πολιτικής του λαού – ως μια υπερταξική εθνική κοινότητα με κοινή μοίρα και κοινά συμφέροντα. Να αντιπαραβάλουμε μια διαφορετική ανάγνωση της ελληνικής καπιταλιστικής κοινωνίας, με βάση τα ταξικά συμφέροντα και τη δυσμενή θέση όσων σήμερα βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα της κρίσης του νεωτερικού καπιταλιστικού πολιτισμού. Μέσα σε αυτό το πεδίο μπορεί να ανοίξει και ο δρόμος για κοινούς ταξικούς αγώνες ολόκληρης της τάξης. Τέτοιοι αγώνες όμως, δεν αναιρούν και την αναγκαιότητα για αυτόνομη ταξική οργάνωση και δράση των κοινοτήτων των μεταναστών. Αυτό μας διδάσκει και η πρόσφατη εμπειρία με τις απεργίες της Πακιστανικής Κοινότητας εργατών γης στη Σκάλα Λακωνίας τα προηγούμενα χρόνια. 

Αν όμως η δαιμονοποίηση των μεταναστών και των προσφύγων από την ελληνική ιδεολογική προπαγανδιστική μηχανή είναι η μια όψη του νομίσματος, η αγιοποίηση των μεταναστών είναι η άλλη, ειδικά όταν γίνεται με κάποιου είδους «αστικά ανθρωπιστικά κριτήρια» ή στα πλαίσια ενός δημοκρατικού καταγγελτικού λόγου που εμφανίζεται μέσα στη σφαίρα των αστικών δημοκρατικών δικαιωμάτων. Ένας τέτοιος λόγος, προερχόμενος κατά κύριο λόγο από κομμάτια των πολιτικών των ταυτοτήτων, ΜΚΟ, ακόμα και κομματιών της αυτονομίας, στην ουσία δεν ενδιαφέρονται για την όξυνση του κοινωνικού πολέμου μέσω της στήριξης της υλικής υπόστασης αυτών των ανθρώπων που δέχονται την άγρια επίθεση της καπιταλιστικής κυριαρχίας. Όταν λέμε υλική υπόσταση εννοούμε τους όρους της αναπαραγωγής της ίδιας της ζωής τους. Η δράση αυτών των ομάδων από την μία περιορίζεται στην φιλανθρωπία και από την άλλη εμφανίζεται ως ο μόνος υπερασπιστής τους, όπου κανείς δεν μπορεί είτε να πει ότι και αυτοί είναι φορείς της ιδεολογίας και φυσικά όπως όλοι οι άνθρωποι σε δύση και ανατολή του πολιτισμού της αξίας έχουν τις ίδιες αντιφάσεις. Έτσι αυτές οι «ομάδες αλληλεγγύης» φορούν στους μετανάστες ένα φωτοστέφανο όπου η αγιοποίηση τους να πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Σημαία τους γίνεται τα μικρά καθημερινά αιτήματα και βήματα, που αν και σημαντική προϋπόθεση, εν τέλει γίνεται στο όνομα της άρνησης της συνολικής πάλης για την ανατροπή του πολιτισμού της αξίας. Σε ένα βαθμό αυτή η αγιοποίηση είναι και αυτή με τη σειρά της ρατσιστική, γιατί οι πρόσφυγες και μετανάστες γίνονται το κατοικίδιο των ομάδων αλληλεγγύης. Πέρα από αυτές τις πολιτικές τάσεις, υπάρχει βέβαια και η επίσημη αριστερά, όπου αναφερθήκαμε και λίγο πιο πριν. Για παράδειγμα το ΚΚΕ, το ΣΥΡΙΖΑ κοκ, στα πάνελ των ΜΜΕ δηλώνουν πως θέλουν οι πρόσφυγες να αποκτήσουν το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης που αρχικά θα μπορούσε να πει κάποια/ος ότι είναι σωστό. Αυτό όμως, σε μας τουλάχιστον, μοιάζει ως ένα επιχείρημα καθησυχασμού (μπορούν να πάνε όπου θέλουν, αρκεί να μην μείνουν εδώ) σε όσες/ους λένε ότι δεν χωράνε άλλοι πρόσφυγες στην Ελλάδα και εδώ μιλάμε και για  μερίδα της βάσης (ψηφοφόρων) του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, που μαζί με το υπόλοιπο μικροαστικό στρώμα της ελληνικής κοινωνίας φωνάζουν για ησυχία, τάξη και ασφάλεια.

Το κείμενο αυτό γράφεται σε μια συγκυρία όπου η κρίση στο εσωτερικό του ελληνικού καπιταλιστικού κράτους θα οξυνθεί ακόμα περισσότερο. Οι επιχειρήσεις της κρατικής καταστολής π.χ στα Εξάρχεια σε βάρος προσφύγων (κατά κύριο λόγο), αποτελεί προτεραιότητα στην προγραμματική ατζέντα της νέας κυβέρνησης. Στη Λακωνία παρά τη σχετική νηνεμία και κρίσης της κινηματικής δραστηριότητας, εκτιμούμε ότι θα επανέλθουν στην επιφάνεια μια σειρά ζητήματα. Οι μετανάστες εργάτες και άλλες μειονότητες θα μπουν και πάλι στο στόχαστρο του τοπικού ρατσιστικού μηχανισμού και του όχλου που τον στηρίζει. Αυτό απαιτεί από κάθε έναν/μια από εμάς να παραμείνουμε σε ετοιμότητα, καθώς και να διευρύνουμε και εμείς με τη σειρά μας τη δική μας ατζέντα. Να χτίσουμε γέφυρες επικοινωνίας με κάθε μικρό και μεγάλο αγώνα στη περιοχή, όταν και αν αυτοί εμφανιστούν. Η εκ νέου σύσφιξη των σχέσεων με τις κοινότητες των μεταναστών, της κοινότητας των Ρομά, με κάθε εργάτη και εργάτρια που η κατάσταση συνεχίζει να πνίγει. Και είναι πολλοί/ες αυτοί/ες που ζουν σε τέτοιες συνθήκες στη Λακωνία και πρώτα πρώτα εμείς οι ίδιοι/ες. Κόντρα σε κάθε ρατσιστική φωνή στη Λακωνία, να απαιτήσουμε χαρτιά και ελεύθερη μετακίνηση, εγκατάσταση σε σπίτια και δουλειά για όλους/ες τους πρόσφυγες. Να πρωταγωνιστήσουμε στην ταξική οργάνωση των προσφύγων και των μεταναστών, την αλληλοβοήθεια και την αλληλεγγύη. Να συντρίψουμε κάθε φασιστική εστία, ιδεολογική και στο δρόμο. Αυτός ο αγώνας απαιτεί οργάνωση, τον θεωρητικό επανεξοπλισμό μας, την οικοδόμηση μιας ισχυρής κομμουνιστικής οργάνωσης βάσης στη Σκάλα και γενικότερα στη Λακωνία.

Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ενάντια στη Λήθη

Κομμουνιστές/τριες με μνήμη

Οκτώβρης 2019

1 Trackback / Pingback

  1. «Ενάντια στη Λήθη #48» Όταν ο λακωνικός ρατσιστικός μηχανισμός αντιδρά στην εγκατάσταση προσφύγων στον νομό για το «καλό τους». | Ώρα Κοινής

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: