τελευταία νέα σε τίτλους

Κολάζ: Ένα γέλιο που θα σας θάψει όλους

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 3,861 other followers

Σχεδιαζει ο ΕΜ

https://www.youtube.com/watch?v=YpaxjTkvMbk

Καταργήστε την επιθυμία σας, μας λένε, και θα είμαστε ελεύθεροι.

Ελέγξετε τις ροές σας, μας λένε, και θα είμαστε ανέλεγκτοι.

Περιορίστε την ανταλλαγή σωματικών υγρών, μας λένε, και τότε πια θα έχουμε στεγανοποιηθεί.

σου γράφω καθισμένος απέναντι από το μπαλκόνι απ’ όπου βλέπω το αιώνιο φως που σιγά σιγά χάνεται στην άκρη του φλογισμένου ορίζοντα

πολλές φορές φαντάζομαι τον κόσμο άνω κάτω και τον ουρανό τον ήλιο τον ωκεανό και όλες τις σφαίρες μες στις φλόγες και το τίποτα…

καταδιώξτε τους διώκτες σας με την αλήθεια…

αχ όχι δεν μπορώ να συμβιβαστώ τότε φωνάζω για εκδίκηση

το όνομά μου είναι στην λίστα των προγραμμένων το ξέρω

εμείς ο Δρ. Pietro Calogero αναπληρωτής εισαγγελέας της Δημοκρατίας λαμβάνοντας υπόψη τις πράξεις της ποινικής διαδικασίας νο. 710/79 Α

λαμβάνοντας υπόψη τα άρθρα 252 253 254 του κώδικα ποινικής δικονομίας διατάσσουμε την σύλληψή των

Nanni Balestrini, Blackout, μτφ. Κόκκινο Νήμα

Μέχρι τώρα εθεωρείτο, ότι η καλλιέργεια των Χριστιανικών μύθων κατά την διάρκεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν δυνατή, διότι η τυπογραφία δεν είχε ακόμα εφευρεθεί. Ακριβώς το αντίθετο. Ο ημερήσιος τύπος και ο τηλέγραφος τα οποία με μιας διασπείρουν διαδόσεις σε όλη την γη, κατασκευάζουν περισσότερους μύθους (και τα αστικά ζώα τους πιστεύουν και τους μεγεθύνουν) σε μια μέρα, απ’ ότι μπορούσαν προγενέστερα να κατασκευασθούν σε έναν αιώνα.

Karl Marx, απόσπασμα από γράμμα στον Ludwig Kugelmann (1871), (MECW 44: 176-77)

Ερώτηση: Υπήρχε κριτική εξέταση των ειδήσεων ως φαινόμενο?

Απάντηση: Αντιτίθεμαι στην ιδέα των εναλλακτικών ειδήσεων η οποία προσπαθεί να εκθέσει τις αστικές ειδήσεις ως ψευδείς. Βλέπετε, δεν διαθέτω αληθή πληροφόρηση αντίθετη στην μη-αληθή του αστικού τύπου. Έχω τις πληροφορίες μου. Αυτό είναι όλο. Και προτιμώ να διαχέω ή να αναμειγνύω τις πληροφορίες μου. Δεν γνωρίζω αν αυτό είναι το αληθές. Δεν πιστεύω ότι αυτό είναι το αληθές. Δεν πιστεύω ότι η αλήθεια υφίσταται. Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές δυνατές μορφές πληροφοριών, κάθε πληροφορία είναι συνδεδεμένη με μια μορφή ζωής. Επιλέγω μια μορφή ζωής και διαχέω το είδος της πληροφορίας το οποίο είναι συνδεδεμένο με αυτήν την μορφή ζωής.

Αυτό είναι όλο.

Ο Βifo σε συνέντευξη για το Radio Alice, https://libcom.org/history/radio-alice

Η πραγματικότητα της εργατικής τάξης είναι επίσημα συνδεδεμένη με το όνομα του Marx, καθ’ όσον η ανάγκη της εργατικής τάξης για πολιτική οργάνωση είναι εξίσου επίσημα συνδεδεμένη με το όνομα του Lenin. Με ένα αριστουργηματικό χτύπημα, η Λενινιστική στρατηγική έφερε τον Marx στην Αγία Πετρούπολη: μόνο η οπτική της εργατικής τάξης θα μπορούσε να επιτύχει ένα τόσο καθάριο επαναστατικό βήμα. Τώρα, ας προσπαθήσουμε να επαναδιασχίσουμε την ατραπό, με το ίδιο επιστημονικό πνεύμα περιπέτειας και πολιτικής ανακάλυψης. Αυτό που αποκαλούμε “O Lenin στην Αγγλία” είναι ένα εγχείρημα να διερευνήσουμε μία καινούρια Μαρξιστική πρακτική του κόμματος της εργατικής τάξης: πρόκειται για το θέμα της πάλης και της οργάνωσης στο ύψιστο επίπεδο πολιτικής ανάπτυξης της εργατικής τάξης.

Mario Tronti, Ο Lenin στην Αγγλία,

https://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/it/tronti.htm

ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

ο αυθορμητισμός (των μαζών) δεν υπάρχει. Αυτό που θα μπορούσαμε να περιγράψουμε ως «αυθορμητισμός» είναι στην πραγματικότητα η μορφοποίηση των μικροσυστημάτων της πάλης τα οποία είναι ήδη αρκετά πολιτικά ώριμα. Κι αυτό γιατί έχουν επικαθορισθεί από μια γενιά αγωνιστών που βγήκαν από την Αντίσταση. Ή αλλιώς ήταν αγωνιστές εργάτες οι οποίοι ήταν ήδη ηγέτες των συνδικάτων οι οποίοι σιωπηρά διαχωρίσθηκαν από τα συνδικάτα και ανέπτυξαν την δική τους αυτονομία. Ωστόσο αυτοί είναι άνθρωποι, είναι μια γενιά, και γι’ αυτό ίσως αποτελούν μια πολιτική ελίτ, ήδη αρκετά ώριμη. Έτσι οι πρώτες «συνελεύσεις βάσης» στην Pirelli σχηματίσθηκαν από πρώην μέλη της εργατικής συνομοσπονδίας του ΚΚΙ και πρώην τοπικούς ηγέτες του Κόμματος.

συνέντευξη Sergio Bologna στον Patrick Cunhnghame, http://libcom.org/library/analysis-of-autonomia-interview-sergio-bologna-patrick-cunninghame

Ο ιστορικός υλισμός είναι η θεωρία της προλεταριακής επανάστασης. Κι αυτό γιατί η ουσία του είναι η εννοιολογική περίληψη εκείνου του κοινωνικού Είναι που δημιουργεί το προλεταριάτο, που καθορίζει ολόκληρο το Είναι του προλεταριάτου. Γιατί το προλεταριάτο που αγωνίζεται για την απελευθέρωσή του βρίσκει σ’ αυτόν την καθαρή συνείδηση του εαυτού του. Το μέγεθος ενός προλεταριακού διανοητή, ενός εκπροσώπου του ιστορικού υλισμού μετριέται επομένως από το βάθος και το εύρος της θεώρησης από μέρους του αυτών των προβλημάτων. Μετριέται επίσης: από την ένταση με την οποία είναι σε θέση να αντιληφθεί ορθά, πίσω από τα φαινόμενα της αστικής κοινωνίας, εκείνες τις τάσεις της προλεταριακής επανάστασης που ενυπάρχουν στα φαινόμενα αυτά και διαμέσου αυτών μετασκευάζονται σε αποτελεσματικό Είναι και διαυγή συνείδηση.

György Lukács, Μελέτη πάνω στην ενότητα της Σκέψης του Lenin, Αθήνα, 1990, απόσπασμα.

Το να μιλάς για τον Lenin είναι σαν να μιλάς για την κατάληψη της εξουσίας. Είτε κάποιος το κριτικάρει, ή το εκθειάζει, είναι άσκοπο να τοποθετήσεις το έργο του σε οποιονδήποτε άλλον ορίζοντα: η κατάληψη της εξουσίας είναι το μόνο Λενινιστικό θέμα. Με αυτόν τον τρόπο η Δυτική πολιτική επιστήμη αποτίει φόρο τιμής στον Lenin, παραδόξως εκθειάζοντας την «σκοτεινή του φύση». Δεν θα έπρεπε μήπως να ειπωθεί ότι ακόμα και ο Μουσολίνι και ο Χίτλερ ονειρεύτηκαν να γίνουν Lenin; Αυτό που είναι σίγουρο ωστόσο, είναι ότι στο τέλος των εμφυλίων πολέμων, οι οποίοι σημάδεψαν τον 20ο αιώνα, η αστική πολιτική επιστήμη τελικά απέδωσε αναγνώριση στον Lenin, στον νικητή του Οκτώβρη του ’17, στον άνθρωπο της αχρονικής απόφασης και της ακλόνητης αποφασιστικότητας.

Antonio Negri, Τί να κάνουμε σήμερα με το «Τί να κάνουμε», ή καλύτερα: Το Σώμα της Γενικής Διάνοιας, http://valorisatio.blogspot.com/2014/05/2010-antonio-negri.html

Το γεγονός ότι αυτό το κομμάτι της δημοσιογραφικής δραστηριότητας του Marx έχει λάβει ανεπαρκή προσοχή από τους σχολιαστές εν μέρει οφείλεται στην ίδια την άποψη του Marx γι’ αυτό. Δεν έχανε ευκαιρία να εκφράζει την περιφρόνησή του για την εφημερίδα: «Χθες διάβασα ξανά την New York Daily Tribune. Η εφημερίδα είναι γεμάτη από εκλογικές λεπτότητες και έτσι θα είναι για μήνες. Θα καταφέρουμε ξανά να συμπεριληφθούμε σοβαρά στην NYDT, μόνο όταν αυτή η μαλακία (shit) των προεδρικών εκλογών τελειώσει». Εξοργισμένος από μια μείωση των αποδοχών του, την μόνη σταθερή πηγή εισοδήματος εκείνη την εποχή, θα γράψει ξανά στον Engels στις 23 Ιανουαρίου 1857: «Να αλέσεις κόκαλα και να τα κοπανίσεις μέσα στην σούπα, όπως κάνουν στους απόρους στα πτωχοκομεία, σε κάτι τέτοιο έχει εκπέσει το πολιτικό μας έργο, όταν είσαι καταδικασμένος να εργάζεσαι για κάτι τέτοιο. Επίσης φοβάμαι ότι είμαι ένας γάιδαρος, που έχω συνεισφέρει τόσο πολύ σε αυτούς τους νεαρούς κυρίους για τα λεφτά τους, όχι μόνο πρόσφατα, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια.

Sergio Bologna, Χρήμα και Κρίση, ο Marx ως ανταποκριτής της New York Daily Tribune, 1856-1857, http://valorisatio.blogspot.com/2014/03/new-york-daily-tribune-1856-1857-sergio.html

O Niccolò Machiavelli σε μιαν άγνωστη κυρία (αφήγηση της πτώσης του Πέτρου Σοντερίνι και της αποκατάστασης της κυριαρχίας των Μεδίκων στην Φλωρεντία):

Αφού η αφεντιά σας, εξοχότατη κυρία, θέλει να μάθει τα καινούρια της Τοσκάνης, όσα τρέξανε τις τελευταίες τούτες ημέρες, εγώ θα σας τα ιστορήσω με όλη μου την καρδιά, τόσο για να Σας ευχαριστήσω, όσο κι επειδή η κατάληξή τους έφερε τιμή στους φίλους της εξοχότατης αφεντιάς Σας και στους δικούς μου κυρίους. Οι δυο τούτοι λόγοι σβήνουνε όλα τα κακά που είδαμε και που η Αφεντιά σας θα τα μάθει καθώς θα τα πω με την σειρά.

H ανάπτυξη του τοκογλυφικού κεφαλαίου είναι συνδεδεμένη με την ανάπτυξη του εμπορικού κεφαλαίου και ειδικά του κεφαλαίου της χρηματικής συναλλαγής. Στην αρχαία Ρώμη, ξεκινώντας με τα τελευταία έτη της Republic, όταν η μανιφακτούρα βρισκόταν πολύ κάτω από τον μέσο επίπεδο ανάπτυξης του αρχαίου κόσμου, το εμπορικό κεφάλαιο, το κεφάλαιο της χρηματικής συναλλαγής και το τοκογλυφικό κεφάλαιο αναπτύχθηκαν αναπτυχθεί στον ανώτατο βαθμό εντός της αρχαίας μορφής.

Karl Marx, Capital Vol. III Part V, Division of Profit into Interest and Profit of Enterprise. Interest-Bearing Capital, Chapter 36. Pre-Capitalist Relationships, https://www.marxists.org/archive/marx/works/1894-c3/ch36.htm

IS THERE ANYTHING REAL IN YOUR LIFE?

Οι Σημειωτικοί αρέσκονται να σκέφτονται ότι η επικοινωνία συντελείται σε έναν ουδέτερο χώρο, αλλά στην πραγματικότητα η βία πάντα καραδοκεί στο υπόγειο. Κατόπιν όλων, η θεωρία της επικοινωνίας ήταν ένα παράπλευρο προϊόν του Β΄Π.Π. Αλλά, οι λέξεις δύνανται επίσης να καθιστούν κάποιες ζωές περιττές.

Δεν είμαι ψυχίατρος και δεν μπλέκομαι στην παραφροσύνη των άλλων. Έχω περάσει δύσκολα, προσπαθώντας να κρατηθώ σώφρων σε αυτήν την κατάσταση, Όμως, για ένα πράγμα είμαι σίγουρος: ότι από την δίκη της 7ης Απριλίου και μέχρι σήμερα, κάτω από τα άμφια μιας άθλιας και ανέλεγκτης ιδεολογίας η οποία αντιτίθεται στην λογική, βρίσκεται μια διάκριση, μια λειτουργία της δικαστικής σκέψης, η οποία διαστρεβλώνει και χρησιμοποιεί τα γεγονότα. Τώρα, γεγονότα, αποδείξεις, αυτά είναι απόντα από την δίκη. Ο Calogero λέει ότι αυτά είναι άχρηστα. Ο Gallucci δηλώνει επισήμως ότι αρκετά με την ανούσια συμπάθεια. Αυτό, λοιπόν, που έχουμε εδώ, είναι αγχώδη ιδεολογία, αντιδραστικό φανατισμό. Αν το 1789 γέννησε τρόμο, το 1917 θα γεννήσει τον Στάλιν? Ή ακόμα έχουμε έναν Γιακωβίνικο φανατισμό: είναι όλοι οι Πάπες Βοργίες? Αυτό που είναι χειρότερο, είναι ότι σύμφωνα με τις τελευταίες επίσημες δηλώσεις του Calogero, όλοι οι Γιακωβίνοι είναι Βοργίες, και όλοι οι πάπες είναι Στάλιν.

Τρέλα? Δεν είναι η ειδικότητά μου.

Antonio Negri, από την φυλακή Rebibbia στην Ρώμη

Δικαστής: Πές μας τι έχεις γράψει για την ένοπλη πάλη?

… condizione, che crebbe il desiderio agli uomini di liberarsi da tanta infamia. … di settembre i signori nuovi presero il magistrato, la piazza piena d’armati, come …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: