τελευταία άρθρα σε τίτλους

Στοιχεία για την κατάσταση στο Ιράν

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 6,569 other followers

Η έλευσή μου σε ένα ξένο τόπο ήταν λόγω αυτού

Εσύ θα μπορούσες να πεις αυτή ήταν η μοίρα και ο λαχνός μου

Στο τέλος έμεινα ανέστιος, χωρίς επιλογή

Στο τέλος της γραφής περιέπεσα σε εξορία.1

Τον Απρίλιο αυτού του έτους είχαμε τολμήσει και δημοσιεύσαμε ένα συνοπτικό κείμενο για την εξέγερση στο Ιράν.2

Εδώ, να ξεκαθαρίσουμε ότι ΔΕΝ είμαστε εκείνοι οι οποίοι κατανοούν το μετά το 1979 Ιράν μέσα από μια μεταφυσική του κακού. Στην οπτική μας το σύγχρονο Ιράν ΔΕΝ είναι η ενσάρκωση κάποιου σατανικού πνεύματος, όπως πολλοί πρωτοκοσμικοί ευαγγελιστές το αντιμετωπίζουν, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ.

Στην οπτική μας το Ιράν είναι χώρα με πλούσιες επαναστατικές και εξεγερτικές παρακαταθήκες, πηγή έμπνευσης για τα κομμουνιστικά και αντεξουσιαστικά κινήματα.

Αλήθεια, ποιος γνωρίζει την ύπαρξη της Περσικής Σοσιαλιστικής Σοβιετικής Δημοκρατίας ή της Σοσιαλιστικής Σοβιετικής Δημοκρατίας του Γκιλάν (Ιούνιος 1920-Σεπτέμβριος 1921);3 Ποιος γνωρίζει την ιστορία του Μοχάμαντ Μοσαντέκ (1882-1967) και ότι το ιμπεριαλιστικό πραξικόπημα μέσω του οποίου ανετράπη, έγινε τυφλοσούρτης για όλα τα ψυχροπολεμικά πραξικοπήματα;4

Επίσης, ΔΕΝ είμαστε εκείνοι οι οποίοι βλέπουν την δυναστεία του Σάχη ως αντίβαρο στους αγιατολάδες. Αντίθετα, η δυναστεία, όσο κι αν σε κάποια επιμέρους θέματα φαντάζει ως φιλελεύθερη, στο περιεχόμενό της είναι ακόμα ένα εκμεταλλευτικό και καταπιεστικό καθεστώς.

Επιπρόσθετα, ΔΕΝ είμαστε εμείς αυτοί οι οποίοι καλούμεθα να πάρουμε θέση αναφορικά με την πυρηνική συμφωνία5. Όμως, η πολεμική του ανταγωνιστικού χώρου ενάντια στην φιλοδοξία εξολοθρευτικού ατομικού προγράμματος, ισχύει στο ακέραιο.6

Τέλος, ΔΕΝ είμαστε εμείς αυτοί οι οποίοι προσεγγίζουν το ιρανικό ζήτημα μέσα από τα μυθεύματα της πολιτικής των ταυτοτήτων, και φυσικά, ΔΕΝ είμαστε αυτοί οι οποίοι θεαματικοποιούν την τρέχουσα κατάσταση. Όσοι και όσες το κάνουν αυτό, το μόνο που καταφέρνουν, είναι η απονεύρωση του εξεγερτικού προτσές, και σε τελική ανάλυση, παρ’ όλες τις καλές προθέσεις τους, παίζουν το χαρτί του καθεστώτος, και μάλιστα όχι στην Τεχεράνη…αλλά στην Αθήνα7, την ίδια στιγμή κατά την οποίοι χιλιάδες και χιλιάδες αντιστεκόμενων και εξεγειρόμενων στενάζουν και υποφέρουν στα κελιά και στις φυλακές του καθεστώτος.

Στον αξιακό πολιτισμό μας, στην ηθική μας η αντίσταση και η εξέγερση ενάντια σε κάθε τυραννικό καθεστώς είναι κάτι κεφαλαιώδες, και έτσι

ΔΕΝ τηλεοπτικοποιείται.

Από το σημείο θέασης της αισθητικής θεωρίας και με όρους ενός θεωρησιακού ρεαλισμού, να αντιπροτείνουμε το animation κινηματογραφικό έργο με τίτλο “Τα ταμπού της Τεχεράνης”.8 Για όσους και όσες παρακολουθήσουν το έργο αυτό, η ιρανική μητρόπολή δεν θα φαντάζει τόσο μακρινή και εξωτική, αλλά οικεία.

Επίσης, παρακολουθούμε, και γνωρίζουμε τις υποκρυπτόμενες ποιότητες στα αμερικανικά παιχνίδια σε σχέση με το Ιράν.

Σε κάθε περίπτωση αυτό το οποίο αντιπαλεύουμε και θα συνεχίζουμε να αντιπαλεύουμε, είναι το παζάρι πολιτικών κρατουμένων μεταξύ Ιράν και «Δύσης». Είναι προφανές ότι το καθεστώς στο Ιράν πιέζεται, και γι’ αυτό κάθε τόσο απελευθερώνει πολιτικούς κρατούμενους και κρατούμενες, με πιο πρόσφατη απελευθέρωση αυτήν της ακαδημαϊκού Kylie Moore-Gilbert.9

Μέσα σε αυτό το μουντό, αν όχι ζοφερό περιβάλλον, ήλθε η εκτέλεση (assassination) του Mohsen Fakhrizadeh, αξιωματούχου με πολλά πρόσωπα, όπως είδαμε.

Κόντρα στην τρομολαγνεία των ΜΜΕ, κόντρα στην συνωμοσιολογία του κυρίαρχου λόγου, κόντρα σε κάθε προσπάθεια εκφοβισμού και καταστολής, αυτό το οποίο έχουμε να πούμε, είναι ότι το συγκεκριμένο γεγονός πρέπει να υποληφθεί ως έκφραση της όξυνσης των εσωτερικών αντιθέσεων και αντιφάσεων των κύκλων της θεοκρατίας, ένδειξη της βαθιάς σήψης η οποία έχει ενσκήψει σε αυτές τις αλληλοσπαρασσόμενες ελίτ.

Δεν είναι τυχαίο ότι όλα αυτά συντελούνται σε μια συντυχία η οποία λιγότερο ή περισσότερο καθορίζεται από τις ερχόμενες προεδρικές εκλογές οι οποίες θα διεξαχθούν τον Ιούνιο του 2021. Απ’ ό,τι ακούγεται οι αγιατολάδες επιχειρούν την υπονόμευση του ελευθεριακού μπλοκ. Αυτό εξηγεί πολλά.

Είμαστε οι τελευταίοι οι οποίοι μπορούμε να υποδείξουμε στο πολυεθνικό προλεταριάτο του Ιράν τι πρέπει να πράξει.

Αφήστε μας να ονειρευόμαστε τις συντρόφισσές και τους συντρόφους μας ελεύθερους.

Αφήστε μας, να πιστεύουμε ότι υπάρχει μέλλον γι’ αυτήν την χώρα.

CYBIRIA

1 Ποίημα του Emrani (1454-1536) (βλ. https://en.wikipedia.org/wiki/Imrani). Περιέχεται στο The Judeo-Persian Poet Emrani and his Book of Treasure, edited, translated and annotated together with a Critical Study by David Yeroushalmi, Brill, Leiden, New York, Köln, 1995, σ. 16.

6 Ενδεικτικά βλ. Stephan Grigat, Iran – Israel – Deutschland: Antisemitismus, Außenhandel und Atomprogramm, Hentrich & Hentrich, 2017

8 Βλ. https://en.wikipedia.org/wiki/Tehran_Taboo

About furdenkommunismus (675 Articles)
για τον κομμουνισμό

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: