τελευταία άρθρα σε τίτλους

Ένα μικρό σημείωμα, σχετικά με την ρατσιστική στοχοποίηση πληθυσμιακών ομάδων της Δυτικής Αττικής

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 6,072 other followers

«Σε περιοχές όπως στον Ασπρόπυργο, στην Ελευσίνα κι αλλού υπάρχουν δεκαπλάσια κρούσματα από άλλες περιοχές της Αττικής με σχεδόν ίδιο πληθυσμό. Πολλά οφείλονται σε άτομα *κυρίως ρωσικής καταγωγής ή Ρομά* που δεν λαμβάνουν μέτρα υγειονομικής ασφαλείας σε επαγγελματικούς χώρους, προχωρούν σε μεγάλες οικογενειακές συνάξεις και δεν επιδεικνύουν καμιά προσοχή». 

Τάδε έφη ο υπουργός ΠΡΟΠΟ Μ. Χρυσοχοϊδης μετά την ευρεία σύσκεψη στο δημαρχείο Ελευσίνας(1). Δεν μας εκπλήσσει βέβαια η ρατσιστική στοχοποίηση συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων, το έχουμε δει στο παρελθόν και είμαστε βέβαιοι πως θα το ξαναδούμε στο μέλλον, αλλά σε κάθε περίπτωση μας προκαλεί το ίδιο συναίσθημα που μας προκαλεί η αλαζονεία/αυταρχισμός του λαλήσαντα: αηδία. Η ποιοτική διαφορά είναι πως εδώ ο ρατσισμός αποκτά και επίσημα θεσμική κάλυψη στο υψηλότερο επίπεδο. Από την αρχή της πανδημίας, η κεντρική κρατική γραμμή, είναι η στοχοποίηση αυτή, είτε να αποσυμπιέζεται στο σύνολο του πληθυσμού, κατηγορώντας το για μη τήρηση των μέτρων, είτε να συμπιέζεται ανάλογα με το την συγκυρία, σε συγκεκριμένες ομάδες (Ρομά, μετανάστες, αναρχικούς κομμουνιστές). Έρχονται βέβαια επιστημονικές απόψεις που επιβεβαιώνουν πως εκ των πραγμάτων και για διάφορους λόγους υπάρχουν ομάδες πληθυσμού που δεν μπορούν να τηρήσουν τα μέτρα (Ρομά , μετανάστες, κρατούμενοι φυλακών)και χρήζουν ιδιαίτερης διαχείρισης. Ας μας εξηγήσει ας πούμε ο ΠΡΟΠΟ γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν οι 170 εκπαιδευμένοι διαμεσολαβητές Ρομά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για παρόμοιες περιπτώσεις(2). Αλλά πλέον ξέρουμε… για τον κεντρικό ελληνικό αστικό σχηματισμό η πανδημία δεν είναι παρά business as usual.

Αυτό βέβαια που σκόπιμα παρέβλεψε να πει ο κύριος Μιχάλης είναι πως στην περιοχή της Δυτικής Αττικής βρίσκεται η πλειοψηφία των βιομηχανικών μονάδων του νομού, πολύ μεγάλες αποθήκες και κέντρα logistics. Πέραν των καταγγελιών για μη εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων προστασίας / απόκρυψης κρουσμάτων που συχνά-πυκνά βλέπουν το φώς της δημοσιότητας, φρέσκια μελέτη του ΕΛΙΝΥΑΕ αποκαλύπτει την τραγική κατάσταση που επικρατεί στους χώρους εργασίας(3). Και κάπου εδώ έρχονται στο μυαλό αναλογίες με το Μπέργκαμο. Την στιγμή μάλιστα που γράφονται αυτές οι γραμμές έγινε γνωστό πως τρεις δήμοι της Δυτικής Αττικής (Ελευσίνα, Μάνδρα, Ασπρόπυργος) μπαίνουν σε καθεστώς αυστηρότερης καραντίνας – σχεδόν σφραγίσματος που δεν περιλαμβάνει όμως και το κλείσιμο της βιομηχανίας, και η αναλογία γίνεται ακόμη πιο ανατριχιαστική. Και το Μπέργκαμο είναι μια βιομηχανική και περιοχή. Και εκεί ο Ατίγιο Φοντάνα, τοπικός διοικητής της Λοβαρδίας και μέλος της φασιστικής Λίγκας του Βορρά καθυστέρησε τραγικά, να συμπεριλάβει στο lockdown και τις βιομηχανίες. Ας ελπίσουμε η αναλογία να μην επιβεβαιωθεί με την τραγική εξέλιξη που ως γνωστόν είχαμε στο Μπέργκαμο.

(1) https://www.tanea.gr/2020/12/16/greece/koronaios-dekaplasia-ta-krousmata-sti-dytiki-attiki-apo-alles-perioxes-tis-athinas/

(2) https://www.ieidiseis.gr/eidiseis/ygeia/item/71922-athina-linoy-fovamai-oti-den-tha-kataferoume-megali-meiosi-lathos-i-diaxeirisi-ton-roma

(3) https://www.elinyae.gr/arthro-neon/apotelesmata-panelladikis-ereynas-elinyae-ektaktes-katastaseis-kindynoy-stin-epohi-tis?fbclid=IwAR2a8TMxMci4BRjJSoIE3Gjgfwd2TBrfyfMr1Qw-dQMb_gDnr7Kzn3oIpHk

2 Comments on Ένα μικρό σημείωμα, σχετικά με την ρατσιστική στοχοποίηση πληθυσμιακών ομάδων της Δυτικής Αττικής

  1. Η κριτική που κάνουμε θα πρέπει να συνοδεύεται από πρωτογενή τεκμήρια. Αυτό σαν μιαν αρχή. Το γεγονός ότι ο Χρυσοχοΐδης διαχειρίζεται με δικτατορικές πρακτικές τη δημόσια τάξη (η οποία βαπτίστηκε “προστασία του πολίτη”), δεν σημαίνει ότι οποιαδήποτε ενέργειά του χαρακτηρίζεται από προκατάληψη ή ρατσισμό. Επειδή είμαι βέβαιος ότι η τελευταία φορά που περάσατε οι ίδιοι από τον Ασπρόπυργο και την Μάνδρα ήταν όταν πηγαίνατε για μπάνιο στην Κινέτα, ας σας πω εγώ ότι πράγματι οι Ρώσοι και οι τσιγγάνοι δεν τηρούν κανένα απολύτως μέτρο, έχουν καφετέριες και καντίνες ορθάνοιχτες και δουλεύουν ως να μην τρέχει τίποτα. Εργοστάσια έχουν καθημερινά κλιμάκια του ΕΟΔΥ και αριθμούν δεκάδες κρούσματα, το 85% των οποίων είναι κάτοικοι της περιοχής του Θριασίου. Προτού λοιπόν, αγαπητοί συντροφοι, μπούμε στη διαδικασία της συγγραφής, είναι καλό να ελέγχουμε τα δεδομένα μας. Η μαρξιστική κριτική βασίζεται στην αδαμαντινη διαλεκτική και δεν χωρά γκαιμπελικες συμπεριληψεις. Ακόμα περισσότερο, η μαρξιστική κριτική είναι μια κριτική του πεδίου. Αν δεν έχετε λοιπόν από πρώτο χέρι δεδομένα, προσπαθήστε να μη διαστρβλωνετε καταστάσεις, χρησιμοποιώντας ρητορικές πρακτικές που δεν ανήκουν στον χώρο μας. Η κοινότητα των Ρομά δέχεται πολλά χτυπήματα και ρατσισμό. Αναρωτιέμαι όμως τι κάνει κι η ίδια όταν βλέπει ότι η κρατική μέριμνα δεν την καλύπτει. Και μη μου πείτε ότι εκδικείται. Τα παραδείγματα της Οσετίας του 1930 λένε πολλά. Φιλικά, Λαυρέντης Μπέριας

    Like

  2. Andreas Natsakakos // December 21, 2020 at 12:07 am // Reply

    Ας υποθέσουμε ότι μια κοινότητα ανθρώπων έχει άλλο τρόπο(πχ από ‘εμάς’ που γράφουμε εδώ) να αντιμετωπίσει(να νιώσει) την ασθένεια, άλλο τρόπο να θρηνήσει τον θάνατο.
    Κι ας υποθέσουμε ότι ένα κράτος επιβάλλει κάτι διαφορετικό, κάτι που έρχεται σε σύγκρουση με αυτή τη διαφορετική αντίληψη για τη ζωή. Και το επιβάλλει με τη βοήθεια, με την χρήση μηχανισμών της επιστημονικής εξουσίας, της ιατρικής στη συγκεκριμένη περίπτωση.
    Ας πουμε οτι ναι, στο ονομα της προστασιας των αλλων πρεπει λογω covid ή aids (πραγματι για λογους ηθικης?) να τηρησουμε ολοι μετρα (πχ “ωρες κοινης ησυχιας” για την προστασια του υπνου του πολιτη για τη δουλεία της επόμενης μέρας
    ή πχ απολυμανση, μασκα, προφυλακτικο,.., γιατι “αν ειμαι φορεας μη κολλήσω τον άλλο”) (ολες αυτες οι οδηγιες ειναι εξισου για λογους ηθικης? και κοινα αποδεκτής ηθικής?)
    και ας δουμε μια μικτη κοινοτητα ανθρωπων που συνέβει να μην ακολουθήσε τις τρεχουσες οδηγίες γιατί αντιλαμβάνεται αλλιώς τα πράματα και γιατί ξέρει ότι είναι ουσιωδώς απομονωμένη (για δεκαετιες μπολικες) στο coccon της μαζι με αλλους εργατριε-ες της ευρυτερης περιοχης. και γιατί (“γιατι να το κρυψωμε αλλωστε” Μητσοτακης πατηρ) ξέρει ότι κάτι άλλο ύποπτο θέλει το κράτος να κανει στον ανθρωπων το κεφαλι με ολο το αυταρχισμο που (εξ)ασκει.
    (ή μήπως γιατί άραγε της αρέσαν της περι ου ο λογος κοινοτητας περισσότερο οι οδηγίες του αγγλικού ή του σουηδικού κράτους?).
    [“Παιδιά κοιμούνται στο θρανίο γιατί το βράδυ δούλευαν σε κάποια αποθήκη, κάποια δεν καταλαβαίνουν ελληνικά και κάποια άλλα προσπαθούν να μεταφράσουν, στο διάλειμμα κάποια παιδιά από τον Πόντο μαλώνουν με παιδιά από την Αλβανία και λένε ΄είμαστε ναζί΄ αλλά άλλες φορές παίζουν μαζί”
    από διήγηση φίλου που δίδασκε σε γυμνάσιο στον Ασπρόπυργο πριν από περίπου 10-12 χρόνια]

    Ε! ισως δεν ειναι ακριβως ρατσισμος ως προς τη “ρατσα” (ειμαστε στη συγχρονη εποχη ουαου) αλλα σιγουρα (ρατσισμος) ειναι ως προς τη “αλλα Γκαιμπελς” στοχοποιηση ομαδας που ειναι ετσι κι αλλιως μονιμως στοχοποιημενη (στοχοποιηση κρατημενη σε ετοιμοτητα για χρηση). Μιλάω για τους Τσιγγάνους κι εγώ (το Ρομα δεν μου αρέσει μου θυμίζει το γελοιώδες Afroamerican) τους σπουδαιότερους εργάτριες ανακύκλωσης (χωρίς καμμία euroεπιδοτηση) , τους τσιγγάνους που εκδιωχθήκαν, ακόμη και με πυροβολισμούς, από το Γκάζι (περιοχή της Αθηνας) για να στηθούν τα εμπορικομουσικα τερατουργήματα , του τσιγγάνους με την υπέροχη μουσική & χορευτική παράδοση (έχω δει ραπερς ΑγιοΒαρβαριωτες(SantaBarbara) να κινούν το σώμα με ελευθέρια που θα’πρεπε να ζηλεύει κάθε αρτηριοσκληρωμένος άνδρας bodybabaras
    (βέβαια, η επιβολή της υγείας της άθλησης, 3προβληματικεςλεξεις εντοςμιαςπαρενθεσης). Νομίζω, από μερικά περιστατικά που έχω ζήσει, ότι οι τσιγγανοι-ες έχουν υψηλή συνείδηση της απομόνωσής τους και, πιο χονδρικά, της ταξικής τους θέσης. Αυτό βέβαια ταυτόχρονα ίσως τους κρατάει, για λόγους άμυνας, σε μια συντηρητική κοινωνικά θέση στο στυλ οι Τσιγγάνοι με τους Τσιγγάνους – που του βάζει να αυτοπεριορίζονται από την ταυτότητα τσιγγάνος.
    (όχι δηλαδή με τον άλλο τρόπο, που είναι συντηρητικοί οι ελληναμερικάνοι επιστήμονες, λόγω ολικής ασχετοσύνης- ας διαβαστεί αυτή την παρένθεση με την ελαστικότητα του κακιασμένου χιούμορ-άκουγα έναν από δαύτους χθες στο TEDex) ,
    …αλλά πως τολμώ να γράφω κάτι τέτοιο όταν έχουμε το ίδιο φαινόμενο σε όλη την ελληνική επικράτεια και βάλε (σε ούλο τον πλανήτη). (ταυτοτητες (my ass) πχ ελληνας ανδρας πελοποννησιος ηπειρωτης ποντιος μικρασιατης)(αλλα παλι οχι ακριβως γιατι ολοι αυτοι μπορουν να δουν τους τσιγγανους ρατσιστικα κι ως προς αυτο να νοιωσουν κοινοτητα)(η ταυτοτητα ανδρας ομως ?? εδω μαλλον το προβλημα ειναι κοινο αλλα οχι ιδιο)

    enough said

    Ουδέν Καλό αμιγές Κακού

    Ανδρεας Νατσακακος

    ΥΓ συνθηματικού τύπου

    Bravo που ολοι-ες μαζί που δεν φορέσαν τις μάσκες του ψεύδους σε Ασπρόπυργο Ελευσίνα
    & μπράβο που τις φορέσαν στο Εφετείο στο Πολυτεχνείο στο Γρηγορόπουλο δείχνοντας τη υπεύθυνη χρήση για την περίσταση

    ΥΓ
    (ποσο πιθανο ειναι αραγε να απαντησει σε αυτα εδω που γραφουμε καποια-ος απο τους Τσιγγανους στον Ασπροπυργο)

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: