τελευταία νέα σε τίτλους

η μιζέρια της καθολικότητας: πώς είναι νά ‘χεις αφεντικό τις κοινωνικές σχέσεις

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 5,706 other followers

Ο όρος αυτοαπασχολούμενος/ελεύθερος επαγγελματίας/επιτηδευματίας είναι μια κατηγορία της φορολογικής διοίκησης, και όχι κάτι το οποίο συνάγεται από μια ταξική ανάλυση των πραγματικοτήτων της εργασίας. Είναι ένας όρος που έχει τεθεί, με στόχο την ταξινομησιμότητα του υποκειμένου το οποίο το σύστημα θέλει να αντιμετωπίζει ως αυτοαπασχολούμενο, και να φορολογείται.

Τόσο από την σκοπιά της κλασικής πολιτικής οικονομίας, όσο και της κριτικής της, οι αυτοαπασχολούμενοι, δηλαδή αυτοί οι οποίοι δεν απασχολούν εργάτες, ούτε είναι συμβαλλόμενοι σε κάποια σύμβαση μισθωτής εργασίας, εντάσσονται είτε με τις μορφές των ελευθέριων επαγγελμάτων (αυτοαπασχολούμενοι σε νομικά επαγγέλματα, αυτοπασχολούμενοι μηχανικοί, αυτοαπασχολούμενοι σε παραϊατρικά, νοσηλευτικά επαγγέλματα, αυτοαπασχολούμενοι λογιστές, διακοσμητές, ερευνητές, free launchers, νομάδες στην ψηφιακότητα) στα μεγάλα σύνολα της γνωσιοπληροφοριακής εργασίας, είτε ως ειδικευμένοι τεχνίτες (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί, αλιείς κλπ) σε επικουρικές δραστηριότητες προς το βιομηχανικό προτσές.

Στο μέτρο σύμφωνα με το οποίο δεν δουλεύουν από το σπίτι, αλλά κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, συναντώνται με τους εργάτες των μητροπολιτικών πεδίων (κυρίαρχα με τους διανομείς, και εργάτες άλλων ειδικοτήτων), επομένως αναπτύσσεται μια δραστηριότητα ανταλλαγής πολιτισμικών εμπειριών και εργατικής γνώσης, ένας ρευστός χώρος ανάδυσης προλεταριακών υποκειμενικοτήτων και συγκρότησης μητροπολιτικού κοινού πλούτου (commonwealth).

Η εργασία των αυτοαπασχολουμένων υπάγεται στο κεφάλαιο μέσα από το προτσές της πραγματικής υπαγωγής, όπως αναπτύσσεται στο κοινωνικό εργοστάσιο. Από το σημείο θέασης του συλλογικού εργάτη, πρόκειται για λεπτομερειακούς εργαζόμενους οι οποίοι εκτελούν και επιτελούν δραστηριότητες του λεπτομερειακού εργάτη. Οι πιο ευφυείς και ικανοί από αυτούς εισέρχονται στην αφηρημένη εργασία και έτσι μπορούν να πραγματώνουν στιγμές του καθ’ εαυτού βιομηχανικού προτσές.

Από τυπικονομική άποψη, ήτοι από την σκοπιά του αστικού κώδικα και του αστικού δικαίου, οι αυτοαπασχολούμενοι σχετίζονται με τους ανθρώπους στους οποίους παρέχουν την εργασία και τα αποτελέσματά της (στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν υλικότητα) με σύμβαση εντολής (βλ. άρθρα 713 και επόμενα Αστικού Κώδικα). Έτσι, νομικά, οι αυτοαπασχολούμενοι στις εργασιακές σχέσεις επιτελούν τον ρόλο των εντελοδόχων, και οι άνθρωποι στους οποίους παρέχουν την εργασία τους και που τους αμοίβουν, επιτελούν τον ρόλο των εντολέων. Με αυτόν τον τρόπο το θέατρο της αστικής κοινωνίας ταυτίζεται με το θέατρο της πραγματικής ζωής, ή αν θέλετε, με αυτόν τον τρόπο η ζωή καταντάει θέατρο.

Στην προφάνεια αυτής της σχέσης, οι εντολείς (είτε είναι φυσικά είτε είναι νομικά πρόσωπα) εμφανίζονται ως ιδιώτες, αλλά αν οι ρόλοι τους ιδωθούν με τα κριτήρια του παραγωγικού προτσές, επιτελούν ένα μεσολαβητικό ρόλο, δηλαδή μεσολαβούν την αναπαραγωγή των κυρίαρχων κοινωνικών και εκμεταλλευτικών σχέσεων, και παρίστανται ως σωματοποιήσεις και ενσαρκώσεις των σχέσεων, και συχνά των πιο ακραία εκμεταλλευτικών από αυτές, καθώς η δουλειά με το κομμάτι, δηλαδή το γνωσιοπληροφοριακό φασόν, είναι συχνότατο φαινόμενο και τμήμα της αναδιάρθρωσης της εργασίας. Επομένως, λέω ότι εδώ συντρέχει προτσές και τυπικής υπαγωγής των αυτοαπασχολουμένων, ειδικά στις περιπτώσεις αυτών οι οποίοι εντάσσονται στην γνωσιοπληροφοριακή εργασία.

Στον εγκέφαλο του ακαδημαϊκού φιλοσόφου της αγίας οικογένειας το ότι οι εντολείς αποκαλύπτονται ως «ενσαρκώσεις» κοινωνικών σχέσεων, αντανακλάται ως πραγματούμενος φιλοσοφικός ρεαλισμός και ο αυτοπασχολούμενος ως εργάτης του ρεαλισμού, καθώς σε αυτές τις σχέσεις έχει μια πρώτης τάξης οιονεί πραγματική ευκαιρία να μελετήσει “universalia” ανθρωπομορφοποιημένα.

Έτσι, ρωτάει ο ακαδημαϊκός φιλόσοφος της αγίας οικογένειας: πώς είναι δυνατό ο νομιναλιστικός εργάτης να δουλεύει σε φιλοσοφικά ρεαλιστικό πλαίσιο? Προφανώς, ο φιλόσοφός μας, αγνοεί ή παραβλέπει ότι οι κοινωνικές σχέσεις εμφανίζονται ως τέτοιες μέσα από το ίδιο το σύστημα της καπιταλιστικής κυριαρχίας, επομένως δεν είναι ζήτημα επιλογής του νομιναλιστικού εργάτη.

-Το ανώτερο στάδιο της ακαδημαϊκής μεθόδου είναι η ίδια η αφαίρεση-

Εξ άλλου, οι κατηγορίες της πολιτικής οικονομίας σφυρηλατούνται ως αφαιρέσεις των κοινωνικών σχέσεων. Στην περίπτωση όμως, του ακαδημαϊκού φιλοσόφου της αγίας οικογένειας, το ρεαλιστικό πλαίσιο είναι η αφαίρεση της αφαίρεσης που έχει αφαιρετικοποιηθεί, δηλαδή μια απεραντολογία και στον ίδιο χρόνο μια μηδενολογία.

Σε αυτό το ζήτημα ως εξοδικό σημείο, η αξιοποίηση της θεωρίας της Judith Butler περί επιτελεστικότητας είναι χρήσιμη. Και τούτο διότι η επιτελεστικότητα προκύπτει μέσα από την ίδια την διαλεκτική μεσολάβησης και αναγνώρισης, επομένως προσήκει στο προτσές κυκλοφορίας του κεφαλαίου.

Ο ακαδημαϊκός φιλόσοφος της αγίας οικογένειας εδώ ξεγυμνώνεται ως φαταλιστής: μπερδεύει τα universalia με τύπους οι οποίοι επιτελούν παράπλευρους ρόλους και λειτουργίες του παραγωγικοβιομηχανικού προτσές, και έτσι χάνει και τον ρεαλισμό και τον νομιναλισμό, ενώ μένει μόνο με την αφαιρετικότητα.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ειπωθεί: το εργασιακό προτσές της παραγωγής ως εσωτερικότητα είναι κυρίαρχα νομιναλιστικό, και τούτο διότι για να παράξεις κάτι υλικό, πρέπει πρώτα να έχεις εξασφαλίσει ένα επίπεδο εμμένειας, άρα χωρεί κυρίαρχα μέσα από την διαλεκτική του συγκεκριμένου. Όταν, όμως το προτσές αυτό εκδηλώνει, εκπέμπει και εξωτερικεύει την απεριόριστη παραγωγιμότητα και τον πλούτο στα per se, δηλαδή στα παρθένα κοινωνικά περιβάλλοντα, τότε από κοινωνική σκοπιά είναι ικανό να παράξει και μορφές οι οποίες στον εγκέφαλο ενός τύπου σαν τον ακαδημαϊκο φιλόσοφο της αγίας οικογένειας θα μοιάζουν ως «universalia». Αυτό, όμως, συμβαίνει, μόνο από την σκοπιά αυτού του τύπου. Στην οπτική της παραγωγής τα κατ’ αυτόν «universalia» είναι παραχθέντα σημεία, άντε παραχθέντες κόμβοι.

O.N

About furdenkommunismus (450 Articles)
για τον κομμουνισμό

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: