Τέχνη από το Ολοκαύτωμα #05: Josef Kowner Αυτοπροσωπογραφία, γκέτο του Λοτζ, 1941
Υδατογραφία σε χαρτί
49,4 x 38,6 cm
Συλλογή του Μουσείου Τέχνης Yad Vashem, Ιερουσαλήμ
Δωρεά του Leon και της Carmela Kowner, Χάιφα
Josef Kowner
1895, Κίεβο – 1967, Κάλμαρ, Σουηδία
Ο Josef Kowner μετακόμισε στο Λοτζ με την οικογένειά του όταν ήταν παιδί. Αργότερα φοίτησε στην Ακαδημία Τέχνης της Αγίας Πετρούπολης, ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Ντίσελντορφ, το Κάσελ και το Παρίσι και εξέθεσε το έργο του σε μεγάλες πολωνικές πόλεις. Ήταν επίσης εκδότης του περιοδικού Forma και μέλος της Ένωσης Πολωνών Καλλιτεχνών. Μετά τη γερμανική κατοχή, εγκλωβίστηκε στο γκέτο του Λοτζ, όπου ήταν ένας από τους λίγους ζωγράφους στους οποίους χορηγήθηκε οικονομική υποστήριξη από τον Chaim Rumkowski, πρόεδρο του Judenrat. Ο Kowner έκανε σχέδια για το εργαστήριο χαλιών του γκέτο και μάλιστα εξέθετε κρυφά τα έργα του στο διαμέρισμά του, όπου φιλοξενούσε επίσης παράνομες συναυλίες. Εκτοπίστηκε στο Άουσβιτς-Μπίρκεναου το 1944 και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο στρατόπεδο Wöbbelin κοντά στο Ludwigslust της Γερμανίας, όπου απελευθερώθηκε τον Μάιο του 1945. Άρρωστος και τραυματισμένος, μετανάστευσε στη Σουηδία. Εγκαταστάθηκε στο Κάλμαρ και συνέχισε ως παραγωγικός καλλιτέχνης. Ο φίλος του Nachman Zonabend ανέκτησε τα έργα τέχνης που είχε δημιουργήσει ο Kowner κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος και τα οποία είχαν μείνει κρυμμένα στο γκέτο του Λοτζ και του τα επέστρεψε.
Reblogged this on anastasiakalantzi59.
LikeLike