τελευταία άρθρα σε τίτλους

Τα μάτια του μίσους: μια αποκαλυπτική φωτογραφία του Γκέμπελς

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 5,321 other subscribers
Ο Goebbels του χαμογέλασε μέχρι που έμαθε ότι ο Eisenstaedt ήταν Εβραίος - μια στιγμή που ο Eisenstaedt απαθανάτισε σε αυτή τη φωτογραφία. source: https://rarehistoricalphotos.com/goebbels-eisenstaedt-1933/

Τα μάτια του μίσους, μια αποκαλυπτική φωτογραφία του Γκέμπελς όταν διαπιστώνει ότι ο φωτογράφος του ήταν Εβραίος, 1933

δημοσιεύτηκε  στο: https://rarehistoricalphotos.com/goebbels-eisenstaedt-1933/

Ο υπουργός προπαγάνδας των Ναζί Γιόζεφ Γκέμπελς ήταν χαρούμενος και ανέμελος όταν συνάντησε για πρώτη φορά τον φωτογράφο Άλφρεντ Άιζενστεντ. Σε μια κοντινή εικόνα, ο πολιτικός του Τρίτου Ράιχ πιάστηκε απροετοίμαστος να χαμογελά στη συνεδρίαση της Κοινωνίας των Εθνών στη Γενεύη τον Σεπτέμβριο του 1933. Όταν όμως ο Γκέμπελς έμαθε ότι ο φωτογράφος του περιοδικού LIFE Eisenstaedt ήταν Εβραίος, η έκφρασή του ήταν εντελώς διαφορετική.

Στη συνέχεια, όταν ο Eisenstaedt πλησίασε τον Goebbels για ένα ειλικρινές πορτρέτο, η έκφραση του πολιτικού ήταν πολύ, πολύ διαφορετική. Αντί να χαμογελάσει, κατσούφιασε στον φακό και η διάσημη φωτογραφία που προέκυψε δείχνει τον άνδρα να φοράει “μάτια μίσους”. Η σφιγμένη στάση του μεταδίδει μια σχεδόν χειροπιαστή εχθρότητα.

Στο βιβλίο του 1985, “Eisenstaedt on Eisenstaedt: A Self-Portrait”, ο 87χρονος τότε φωτογράφος συζητούσε για το πώς προέκυψε η φωτογραφία του Γκέμπελς:

Tον βρήκα να κάθεται μόνος του σε ένα πτυσσόμενο τραπέζι στο γκαζόν του ξενοδοχείου. Τον φωτογράφισα από απόσταση χωρίς να το καταλάβει. Ως ρεπορτάζ ντοκουμέντο, η φωτογραφία μπορεί να έχει κάποια αξία: υποδηλώνει την αποστασιοποίησή του. Αργότερα τον βρήκα στο ίδιο τραπέζι περιτριγυρισμένο από βοηθούς και σωματοφύλακες. Ο Γκέμπελς φαινόταν τόσο μικρός, ενώ οι σωματοφύλακές του ήταν τεράστιοι. Πήγα κοντά και φωτογράφισα τον Γκέμπελς. Ήταν φρικτό.

Με κοίταξε με μια έκφραση γεμάτη μίσος. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, ήταν μια πολύ πιο δυνατή φωτογραφία. Δεν υπάρχει υποκατάστατο για τη στενή προσωπική επαφή και την εμπλοκή με ένα θέμα, όσο δυσάρεστο κι αν είναι. Με κοίταξε με μισητά μάτια και περίμενε να μαραθώ. Αλλά δεν μαράζωσα. Αν έχω μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι μου, δεν γνωρίζω τον φόβο.

Αλλά πώς έμαθε ο Γκέμπελς ότι ο φωτογράφος ήταν Εβραίος; Κανείς δεν ξέρει με βεβαιότητα, αλλά ίσως το επώνυμο είναι αυτό που το πρόδωσε, το Eisenstädt είναι ένα σαφώς εβραϊκό επώνυμο. Είναι απολύτως πιθανό ότι ο Γκέμπελς έμαθε το όνομά του και έβγαλε το εύκολο συμπέρασμα ότι ήταν Εβραίος ή τουλάχιστον εβραϊκής καταγωγής.

Ένα απόσπασμα από το ημερολόγιο του Γιόζεφ Γκέμπελς που δείχνει το μίσος του προς τους Εβραίους: “Οι Εβραίοι απελαύνονται τώρα στην ανατολή. Μια αρκετά βάρβαρη διαδικασία, που δεν πρέπει να περιγραφεί με περισσότερες λεπτομέρειες, χρησιμοποιείται εδώ, και από τους ίδιους τους Εβραίους δεν έχουν απομείνει πολλά περισσότερα. Σε γενικές γραμμές, μπορεί πιθανώς να διαπιστωθεί ότι το 60% αυτών πρέπει να εκκαθαριστεί, ενώ μόνο το 40% μπορεί να εργαστεί […] Εκτελείται μια κρίση επί των Εβραίων που είναι βάρβαρη, αλλά πλήρως άξια”.

About furdenkommunismus (1040 Articles)
για τον κομμουνισμό

2 Comments on Τα μάτια του μίσους: μια αποκαλυπτική φωτογραφία του Γκέμπελς

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.