τελευταία άρθρα σε τίτλους

Το δεξιό και το αριστερό κέρας της Νέας Μακεδονικής φάλαγγας

…όπου το αριστερό πληγώνει θανάσιμα την Αριστερά

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 5,321 other subscribers

άρθρο άποψης του Λ.

Είναι χρήσιμο να αντλούνται συμπεράσματα ακόμη και από τα πλέον θλιβερά ή απεχθή γεγονότα. Νομίζω πως ο δεύτερος γύρος των μακεδονικών συλλαλητηρίων, ανέδειξε ασύγκριτα περισσότερο από τον πρώτο, την ευκολία με την οποία η επίσημη Αριστερά διολισθαίνει στον Εθνικισμό, με την πρόφαση ότι αυτό θέλει ο «σοφός λαός». Ο Λεωνίδας Κύρκος είχε χωθεί το 1992 σαν φτωχός συγγενής μέσα στο μαινόμενο πλήθος του Λευκού Πύργου, θεωρώντας πως έτσι στήνει γέφυρες μαζί του και σαν να μην έφτανε αυτό έκανε και δηλώσεις, όπου μπέρδευε τους ευσεβείς του πόθους με την πραγματικότητα: «Επρόκειτο για μια τεράστια λαϊκή εκδήλωση που τη χαρακτήριζε η έντονη ευαισθησία απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια αμφισβήτησης των συνόρων της ελληνικής Μακεδονίας, πλαστογράφησης της ιστορίας και υφαρπαγής της ιστορικής κληρονομίας». Verba volant, ποιος το θυμάται; Τη θυμήθηκε όμως η ΝΔ, που ξέπλυνε τώρα τη δική της ανεύθυνη και πολύ επικίνδυνη στάση, υπενθυμίζοντας τα τότε καμώματα του Μακεδονομάχου Λεωνίδα και της ‘Αυγής’. Η Μακεδονομαχία είναι ένα διακομματικό πάθος στον πειρασμό του οποίου έχουν πέσει πολλοί, πολύ πέρα από τα συνήθη τέρατα όλου του φάσματος της άκρας Δεξιάς αλλά και τους πολιτικάντηδες του αστικού πολιτικού κόσμου, που τρέφονται με πατριωτικές δημαγωγίες ή στην καλύτερη περίπτωση φοβούνται να τις αντικρούσουν.

Σε μια συγκεκριμένη τυχοδιωκτική και βολονταριστική Αριστερά, που θέσπισε μια θολή «αντιμνημονιακότητα» ως το κρίσιμο σύνορο της Προόδου και ως το πεδίο συνεύρεσης όλων των “πατριωτών” ακόμη και των καυγατζήδων (“εριστικών”) ακροατών του Μίκη και συγκυβέρνησε με τους κ.κ. Παυλόπουλο, Καραμανλή (Παπαγγελόπουλο) και με τους Καμμένους και που τώρα αναρωτιέται γιατί κανείς δεν την ακολουθεί όταν κλείνει τα διόδια με τη Ραχήλ Μακρή, το συλλαλητήριο ήταν ο από μηχανής θεός των «λαϊκών κινητοποιήσεων» που της λείπουν. «Λαός» να είναι, κι ας είναι και μελανοχίτωνες, κι ας είναι και χουντικοί μητροπολίτες κι ας είναι και πολλά ακόμη άνθη του κήπου του Κακού, που θα δούμε παρακάτω. «Δεν χαρίζουμε τον πατριωτισμό στη Δεξιά», είναι η ηλίθια ατάκα που συνοδεύει τις αθλιότητές τους, λες και είναι πατριωτισμός να κατασκευάζεις εχθρούς για την πατρίδα σου και να σπέρνεις μίσος, φόβο και συκοφαντίες για γειτονικούς λαούς, πλαστογραφώντας όχι μόνο την Ιστορία, αλλά και συσκοτίζοντας την σημερινή πραγματικότητα. Αν δεν μπορέσαμε, συμμαχώντας με τους Καμμένους, να σκίσουμε τα μνημόνια και να βάλουμε τα Χρηματιστήρια να χορεύουν πεντοζάλη, ας ταπεινώσουμε τουλάχιστον τους Σλαβομακεδόνες, για να τονώσουμε την εθνική μας αυτοπεποίθηση.

Από την πλευρά της πολύχρωμης Αριστεράς, η στάση μιας μερίδας της ήταν άψογη απέναντι στα συλλαλητήρια, με την σαφή καταδίκη και αυτών που συμμετείχαν (στη βάση πως δεν είναι ανήλικοι). Από εκεί και πέρα άλλες συνιστώσες της όλης Αριστεράς έφτασαν μέχρι τις πατριωτικές εξάρσεις, τις κινδυνολογίες ή και την υποστήριξη των συλλαλητηρίων και του «σοφού λαού» που συμμετείχε, ακόμη και του Μίκη, σε αντιδιαστολή με τους υπολοίπους της εξέδρας και με την παραδοχή πως στο ακροατήριο υπήρχαν και λίγοι φασίστες, που όμως «οι πολίτες τους έκαναν να φαίνονται θλιβερά μυρμήγκια», άγνωστο με ποιόν μαγικό τρόπο, που η Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν μπήκε στον κόπο να μας εξηγήσει.

Δεν θέλω να κουράσω κανέναν με πιστή απαρίθμηση των Απάντων του αριστερού μακεδονικού Εθνικισμού. Εντελώς δειγματοληπτικά εκθέτω λίγα απανθίσματα: «Ινφογνώμων: Ρούντι Ρινάλντι: Όχι στη απαξίωση των συλλαλητηρίων». «Τα συλλαλητήρια με αφορμή αυτό της Θεσσαλονίκης, κατέδειξαν μία αυθόρμητη-ακηδεμόνευτη υβριδική αντίδραση του ελληνικού λαού, μετά από 8 χρόνια οικονομικής και κοινωνικής εξαθλίωσης. .. η εμφάνιση ακραίων φασιστικών στοιχείων στα συλλαλητήρια , επιχειρήθηκε να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι από το σύστημα για να εξαφανίσει τον λαϊκό παράγοντα..»..Η τ.Πρόεδρος της Βουλής, «αποθεώνει ‘τη μαζική, ειρηνική, μεγαλειώδη και μοναδική παρουσία’ των πολιτών στο χθεσινό συλλαλητήριο ενώ αναφερόμενη στην ομιλία του Μίκη Θεοδωράκη τονίζει πως μίλησε ‘ως πατριώτης και διεθνιστής. Ως πραγματικός αριστερός’». (Εφ.τ.Συντακτών, 5.2.2018). Ο Λαφαζάνης: «Το κεντρικό πρόβλημα με τη FYROM, στο οποίο πρέπει να δοθεί προτεραιότητα, είναι ο αλυτρωτισμός της γείτονος, ο οποίος θεσμοποιείται στο νομικό καθεστώς της, στο σύνταγμα της και στις εκπαιδευτικές διαδικασίες (‘Εφ.τ.Συντακτών’, 13.1.2018). Ο ίδιος, ο “Αριστερός” που δεν έχει ακούσει λέξη για ελληνικό αλυτρωτισμό, κατέφυγε σε ψυχροπολεμική φρασεολογία κατά τριών γειτονικών λαών: «…υπάρχει μια βλέψη, μια επιδίωξη των Σκοπίων για μια ευρύτερη ενσωμάτωση όλης της Μακεδονίας στην επικράτεια τους….η Τουρκία διεκδικεί με απαράδεκτο τρόπο τα μαλλιά της κεφαλής της.…Η Αλβανία …. διεκδικεί την Τσαμουριά..» (SBC-23.1). Η πιο δυσάρεστη έκπληξη προέρχεται από το ΚΚΕ, που δεν μας έχει συνηθίσει σε πατριωτικούς τυχοδιωκτισμούς, με εξαίρεση μια λίγο παλιότερη (2016) ασυνήθιστη τοποθέτησή του («Κ.Κ.Ε:«Η ανάγνωση του Κορανίου στην Αγ.Σοφία…»), που η τωρινή για το μακεδονικό, λες και έρχεται να τη συμπληρώσει: «..να μην εφησυχάζει ο ελληνικός λαός, εφόσον δεν προβλέπεται άμεσα αλλαγή του Συντάγματος, αλλαγή όλων αυτών που οδηγούν σε εθνικιστικές και αλυτρωτικές διαθέσεις και βεβαίως δημιουργούν προβλήματα απαράδεκτων διεκδικήσεων ενάντια στη χώρα μας ή ενάντια σε άλλους λαούς. Κι απ’ αυτή τη σκοπιά χρειάζεται επαγρύπνηση, όχι μόνο των πολιτικών κομμάτων και των πολιτικών ηγεσιών, χρειάζεται επαγρύπνηση του ελληνικού λαού» (Ριζοσπάστης, 30.1.2018). Είναι μια δήλωση, που εθελοτυφλώντας απέναντι στον διογκωμένο και με μεγάλο Ναζιστικό κόμμα ελληνικό εθνικισμό, έχει πετάξει στα σκουπίδια την ταξικότητα, το διεθνισμό, τη φιλία των λαών, την καλή γειτονία, τη διεθνή Ειρήνη.

Κοινός τόπος σχεδόν όλων η συκοφαντία ενός δήθεν συνταγματικού «αλυτρωτισμού». Μια χώρα που έχει ρεκόρ λαϊκού και πολιτικάντικου αλυτρωτισμού, όπως η Ελλάδα των δεξιά και αριστερά «χαμένων πατρίδων», επιστρατεύει έναν ανύπαρκτο θεσμικό αλυτρωτισμό της π.Γ.Δ.Μ. για να κρύψει την επιθυμία της να μην αντιμετωπίσει το ζήτημα κατάματα, όπως άλλωστε κάνει με όλα της τα προβλήματα. Όμως «To Σύνταγμα της πΓΔΜ δεν έχει αλυτρωτικές διατάξεις» (E-Lawyer, 23.1.2018). Το Σύνταγμα της χώρας των Σκοπίων, είναι υπόδειγμα Συντάγματος που τονίζει πως «Η Δημοκρατία της Μακεδονίας δεν έχει εδαφικές αξιώσεις έναντι οιουδήποτε γειτονικού κράτους… η Δημοκρατία δεν παρεμβαίνει στα κυριαρχικά δικαιώματα άλλων κρατών ή στις εσωτερικές τους υποθέσεις». Στην σημερινή του μορφή είναι προσβάσιμο εδώ, στα Αγγλικά, για όποιον θέλει να ελέγξει του λόγου το ασφαλές. Επιπρόσθετα οι διεθνείς συμφωνίες που έχει υπογράψει η Μακεδονία, ακυρώνουν κάθε υποψία συνταγματικού μακεδονικού αλυτρωτισμού. «Η ενδιάμεση συμφωνία του 1995 υπερισχύει του Συντάγματος της π.ΓΔΜ» (Συνταγματολόγος και τ.Υπ.Εξ. Β.Βενιζέλος, 27 Ιαν. 2018): «…η Ενδιάμεση Συμφωνία ανήκει στην πολύ διαδεδομένη πλέον κατηγορία των διεθνών συμφωνιών απλοποιημένης μορφής, που είναι πλήρως δεσμευτικές διεθνείς συμβάσεις διεπόμενες από τη Σύμβαση της Βιέννης για το Δίκαιο των συνθηκών…». Την απουσία συνταγματικού μακεδονικού αλυτρωτισμού, επεσήμανε και ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Δ. Χριστόπουλος: «Ο αλυτρωτισμός των Σκοπίων»: «Ο μόνος λόγος που μπορεί να εξηγήσει την αναφορά της ελληνικής διπλωματίας σε αλυτρωτισμό των Σκοπίων είναι ότι έχει έτοιμο ένα επιχείρημα απόδοσης ευθυνών στη γείτονα σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις για το όνομα έρθουν σε αδιέξοδο. Η λογική αυτή όμως υπονομεύει την πολιτική στρατηγική στο όνομα ενός διαπραγματευτικού τακτικισμού».

Χατζημιχαήλ Θεόφιλος: «Ο Μέγας Αλέξανδρος φονεύων δράκον»

Από την πλευρά των κεφαλών της Δεξιάς Λερναίας Ύδρας, των κληρονόμων του κατακτητή και εξολοθρευτή αθώων ανθρώπων Μεγαλέξανδρου, έχουμε μια πλούσια Πινακοθήκη πατριωτών, που αποδεικνύουν περίτρανα τον γνωστό σχετικό ισχυρισμό του Samuel Johnson. Νομίζω πως μια απλή έκθεση των προσώπων, καταδεικνύει το επίπεδο του πολιτισμού τους και τα κίνητρά τους, τα οποία εκφράστηκαν και μέσω των διαγκωνισμών τους για μια επίζηλη θέση στην εξέδρα και των καυγάδων για το ποιος θα μιλήσει. Για καθαρά ανθρωπιστικούς λόγους, σεβόμενος τη φιλοξενία του μπλογκ, δεν θα αναφερθώ στο χαλασμένο «αριστερό» πλυντήριο αυτών των συνάξεων, δηλαδή στον τ.υπουργό της ΝΔ μουσικοσυνθέτη (Οι μαυροφόροι της σποράς των νικημένων του ’45, «αγαπούν την πατρίδα, αλλά με ένα τρόπο εριστικό»). Ο ίδιος έχει δώσει στο παρελθόν πολλά δείγματα της σημερινής του κατάληξης, φροντίζοντας να μην πέσουμε από τα σύννεφα: «Έκοψαν το Θεοδωράκη από την αυστριακή βουλή» (2011), όσο κι αν η μέγιστη μερίδα της επίσημης Αριστεράς, παριστάνει πως δεν ξέρει τίποτα για τον προκλητικά ομολογημένο από τον ίδιο Αντισημιτισμό του. Είναι η ίδια Αριστερά που κυβερνά σήμερα και που τον περιέφερε ως εθνικό ιερό τοτέμ, είναι η ίδια Αριστερά, που για να αρπάξει τα κυβερνητικά προνόμια έταζε προκλητικά το 2011 στην Ακροδεξιά με την οποία συνεργάστηκε (Αλ.Τσίπρας: Άγαλμα του Μεγαλέξαντρου στην Αθήνα).

Στο Πάνθεον της εθνικής μακεδονικής αψίδας παρατάχθηκαν: «Η Μοναδική Γυναίκα Διοργανώτρια Αγώνων «Ξύλου» στον Κόσμο» (4.4.2016), μέσα σε κλουβιά. Ο χιτλερικός Αντισημίτης (Ορθόδοξος Ηγούμενος απειλεί τους Εβραίους με Έλληνα Χίτλερ) Αγιορείτης ηγούμενος Μεθόδιος, που παρά την 20χρονη φυλάκισή του μιλάει ελεύθερα έξω από τη Βουλή και εκφράζει τον ρωμέικο αλυτρωτισμό: «Απαιτούμε και όλες τις χαμένες πατρίδες μας, τις αλύτρωτες πατρίδες μας. Απαιτούμε όλον τον Πόντο, τη Μικρασία, τη Σόφια, το Μοναστήριον, τη Γευγελή. … Απαιτούμε την Αγία Σοφία μας». Ο «Εμπλεκόμενος σε μίζες και σκάνδαλα με χρυσό» και όχι μόνο («Εμπλέκουν τον Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο στο παραδικαστικό») δεσπότης Μυκόνου κλπ. Ο αθυρόστομος («βούλωστο μωρή αδελφή») στρατηγός Φραγκούλης, μάρτυρας μαζί με τον Καμμένο, υπεράσπισης (2011) των Oϋκάδων που φώναζαν χυδαία ρατσιστικά συνθήματα («Όταν ο Π. Καμμένος υπερασπιζόταν τα ΟΥΚ»), που ως Υπουργός Άμυνας, χαιρετούσε με χειραψία στη Βουλή τον και πρόσφατα καταδικασμένο Φυρερίσκο. Ο ίδιος ο αρχηγός της «σποράς των νικημένων του ’45, που προχτές «καταδικάστηκε σε φυλάκιση οκτώ μηνών με αναστολή», ενώ ταυτόχρονα σχεδόν «Καταδικάστηκε σε 12 μήνες φυλάκιση χρυσαυγίτης βουλευτής». Ο ψάλτης των ρατσιστικών συνθημάτων στο Ωραιόκαστρο Μιχάκης («Ποιος είναι ο πρώην υποψήφιος βουλευτής των ΑΝΕΛ»), η Pan-Macedonian Association των ΗΠΑ, που έχει βαθύ χουντικό παρελθόν («Ελλάς Ελλήνων Μακεδονοαμερικανών»). Ο Μιχάλης Πατσίκας, πρώην γενικός γραμματέας της μακαρίτισσας της πατριωτικής «Σπίθας» του Μίκη Θεοδωράκη. Ο δεσπότης Χίου («Κήρυγμα μίσους από το Μητροπολίτη Χίου: Δεν υπάρχουν πρόσφυγες»). Ο εγκαινιαστής εμφυλιοπολεμικών ναών στο Γράμμο («Εμφύλιος πόλεμος στον Γράμμο») δεσπότης Δράμας.

Νομίζω πως και μόνο η παράθεση των ονομάτων των πρωταγωνιστών της Μακεδονομαχίας των συλλαλητηρίων, αναδεικνύει τη ζοφερή της πραγματικότητα και κάθε καλόπιστος μπορεί να βγάλει συμπεράσματα. Το πιο ανησυχητικό όμως από όλα είναι η νομιμοποίηση της συστράτευσης με την ακροδεξιά, μια διαδικασία που πρώτη ξεκίνησε από πολύ νωρίς η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς αντιδράσεις. Συμβολικά μάλιστα ο κατά τον Παπαγγελόπουλο “Εθνάρχης της Αριστεράς”, την είχε προαναγγείλει ως “συμμαχία «με τον Διάβολο» “.

7 Comments on Το δεξιό και το αριστερό κέρας της Νέας Μακεδονικής φάλαγγας

  1. Μίκης Θεοδωράκης: Να διευκρινίσω ένα πράγμα, ότι είμαι αντισημίτης.

    Μίκης Θεοδωράκης: Να διευκρινίσω ένα πράγμα, ότι είμαι αντισημίτης.
    Posted by Βασιλική Μετατρούλου στο 2011/02/08

    Με αφορμή ένα κείμενο του Δημήτρη Ψαρρά, εκ των φορέων του ‘Ιού‘, σχετικό με τη διολίσθηση του Μίκη Θεοδωράκη σε ολοένα και περισσότερο αντισημιτικές και ρατσιστικές θέσεις, μέχρι την σύμπλεύσή του πλέον με την εγχώρια ακροδεξιά και την ναζιστική συμμορία ‘Χρυσή Αυγή’, ένα κείμενο με τίτλο ‘Σπίθα, Τιμή, Χρυσή Αυγή‘, (κλικ εδώ), το οποίο δεν είναι το μόνο που «δεν χώρεσε στην ύλη της «Ελευθεροτυπίας»» κατά τον συγγραφέα Δημήτρη Ψαρρά, (για όλα τα κομμένα, κλικ εδώ), μπορούμε να παρακολουθήσουμε ένα τμήμα από τον διάλογο του Μίκη Θεοδωράκη με τον Γιώργο Καραμπελιά, στα πλαίσια της προώθησης της κίνησης ‘Σπίθα’ που δημιούργησε ο Μίκης Θεοδωράκης. Η έκπληξη είναι μάλλον δυσάρεστη, αν και κάτι είχαμε ψυλλιαστεί, αλλά ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι αυτή η τοποθέτηση θα μπορούσε ποτέ να γίνει τόσο απροκάλυπτα, από τον μεγάλο συνθέτη.

    – Μίκης: Να διευκρινίσω ένα πράγμα: ότι είμαι αντισημίτης.
    – Καραμπελιάς: εε… αντισιωνιστής.
    – Μίκης: Ναι, είμαι αντισημίτης και αντισιωνιστής. Αγαπώ τον εβραϊκό λαό και έχω ζήσει μαζί του, αλλά οι Αμερικανοεβραίοι κρύβονται πίσω από τα πάντα, τις επιθέσεις στο Ιράκ, τις οικονομικές επιθέσεις στην Ευρώπη, στην Αμερική, στην Ασία, οι Εβραιοαμερικάνοι βρίσκονται πίσω από τον Μπους, τον Κλίντον και πίσω από τις τράπεζες.

    Στη συνέχεια, ο Μίκης Θεοδωράκης, αφού δεν ξεχνάει να αναφερθεί στη Λέσχη Bilderbeg, και αφού προβλέπει ότι τα έθνη θα καταργηθούν και θα μείνει «ένα μόνο παλιό έθνος, οι Εβραίοι», θυμάται και την περίφημη (αλλά πλαστή, ασφαλώς) ‘δήλωση Κίσσινγκερ‘.

    Ενα μικρό τμήμα της συζήτησης, μπορείτε να παρακολουθήσετε στο βίντεο που ακολουθεί.

    Ολόκληρη η συζήτηση, από την συνέντευξη του 86χρονου μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη στον Γιώργο Καραμπελιά μεταδόθηκε την Πέμπτη 3 Φλεβάρη 2011 από το κανάλι ‘High’ (21.15.με 22.10), και μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο βίντεο από τον ιστότοπο του Γιώργου Καραμπελιά, ‘Αρδην – Ρήξη’, εδώ:
    ‘Η απάντηση του Μίκη στην παραχάραξη του 1821, 07 Φεβρουαρίου 2011 – Αρδην – Ρήξη’.

    Αργότερα, ο Θεοδωράκης, προσπαθώντας να επανορθώσει, μάλλον τα έκανε χειρότερα όλα, δείτε και αυτή του τη συνέντευξη.

    Liked by 1 person

  2. http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2018/02/blog-post_53.html

    Κατρακύλα χωρίς τέλος από την ΚΟΕ
    Από giorgis , Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2018 | 5:09 μ.μ.

    Του Γ. Γ.

    Σε προηγούμενη ανάρτησή μας που τιτλοφορούσαμε «Ενας αστός διπλωμάτης απαντάει στον “κομμουνιστή” Ρούντι Ρινάλντι για το όνομα της Μακεδονίας» εκφράζαμε την δυσάρεστη έκπληξη μας για την στάση που κράτησε η Κομμουνιστική Οργάνωση Ελλάδας (ΚΟΕ) στα εθνικιστικά συλλαλητήρια.

    Σήμερα διαβάζοντας το editorial της εφημερίδα «Δρόμος της Αριστεράς» που κυκλοφορεί, δεν βλέπουμε απλώς μια προσπάθεια να δικαιολογήσει απόλυτα την απαράδεκτη ομιλία του Μ. Θεοδωράκη («Ο Μίκης, με τη συγκινητική παρουσία του, έκανε μια πολιτική επιλογή να είναι από αυτήν την όχθη μαζί με τον λαό κι όχι με αυτούς που ξεπουλούν και εκτελούν τα συμβόλαια διάλυσης της χώρας», γράφει χαρακτηριστικά, αλλά προχωράει σε μια αήθη επίθεση σε όλους τους χώρους της Αριστεράς που κατάγγειλαν τις εθνικιστικές φιέστες.

    Liked by 1 person

  3. http://www.koutipandoras.gr/article/emplekomenos-se-mizes-kai-skandala-me-xryso-o-eklektos-ths-ekklhsias-gia-to-syllalhthrio

    Εμπλεκόμενος σε μίζες και σκάνδαλα με χρυσό ο «εκλεκτός» της Εκκλησίας για το συλλαλητήριο

    Ομιλητής στο συλλαλητήριο της Κυριακής στο Σύνταγμα για το «Μακεδονικό» από πλευράς Εκκλησίας θα είναι μητροπολίτης εμπλεκόμενος σε υπόθεση μιζών και στο σκάνδαλο με τον χρυσό της Τήνου. Ο λόγος για τον μητροπολίτη Σύρου, Δωρόθεο.

    Πριν λίγες ημέρες, η Εκκλησία της Ελλάδος, δια στόματος μάλιστα του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου κατά τη συνάντηση που είχε με τους διοργανωτές του συλλαλητήριου, ανακοίνωσε την επιλογή ως «επικεφαλής της τριμελούς αντιπροσωπείας των Ιεραρχών που θα εκπροσωπήσουν την Εκκλησία της Ελλάδος», τον μητροπολίτη Σύρου και αντιπρόεδρο της Δ.Ι.Σ, Δωρόθεο. Δίπλα του θα σταθούν ο μητροπολίτης Δράμας, Παύλος και Χίου, Μάρκος.

    Ο Δωρόθεος, όπως έχει προγραμματιστεί, θα διαβάσει σχετική ανακοίνωση της ΔΙΣ για το θέμα του ονόματος της πΓΔΜ. Ποιος είναι όμως πραγματικά ο μητροπολίτης Σύρου;

    Οι αποκαλύψεις του Hot Doc και του Documento για την εμπλοκή Πολυκανδριώτη Δωρόθεου Σταύρου του Χρήστου, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, στο πολύκροτο σκάνδαλο με το χρυσό της Παναγιάς της Τήνου είναι «καυτές». Η επιλογή του ως ομιλητή και εκπρόσωπο της Εκκλησίας στο συλλαλητήριο της Κυριακής είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα όπως ακριβώς είναι και η ανακοίνωσή του ονόματός του από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

    Το «καυτό» πρωτοσέλιδο του Hot Doc

    Τον Νοέμβριο του 2015 κυκλοφόρησε το τεύχος 88 του περιοδικού Hot Doc με πρωτοσέλιδο «Λαθρεμπόριο χρυσού και εκβιασμοί, η εμπλοκή Εκκλησίας και ΣΔΟΕ. Ποιους δεν άγγιξε η έρευνα παρά τα στοιχεία».

    Το δημοσίευμα αποκάλυπτε λαθρεμπόριο χρυσού και εκβιασμούς με εμπλοκή της Εκκλησίας και στελεχών του ΣΔΟΕ καθώς και το ότι η μέχρι τότε ανακριτική διαδικασία δεν είχε αγγίξει το θέμα της Εκκλησίας, η οποία εμφανιζόταν ως πυρήνας λαθρεμπορίου. Επίσης το δημοσίευμα ζητούσε να ερευνηθεί τυχόν συγγενική σχέση του Γιάννη Στασινόπουλου με τον τότε ειδικό γραμματέα του ΣΔΟΕ Στέλιο Στασινόπουλο.

    Την ίδια περίοδο ο κοριός της ΕΥΠ κατέγραφε τις συνομιλίες των εμπλεκομένων στη συγκεκριμένη υπόθεση. Οι απομαγνητοφωνημένες πλέον συνομιλίες επιβεβαιώνουν τα όσα ανέφερε το περιοδικό Hot Doc. Αυτό που προκύπτει από τις παρακάτω συνομιλίες είναι η εμπλοκή του μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου.

    «Αυτός ο Βαξεβάνης θέλει γαμ…, θέλει ξύλο»

    Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με όσα αναφέρει ο εμπλεκόμενος στο κύκλωμα Πάνος Μπαμπάμτσης στον Γιάννη Στασινόπουλο, ο μητροπολίτης Σύρου φέρεται να του τηλεφώνησε αμέσως μετά το δημοσίευμα του περιοδικού, ενώ όπως υποστηρίζει ο Μπαμπάμτσης τους «χαλάει τη δουλειά με την Εκκλησία» και γενικότερα τις «δουλειές». Το εντυπωσιακό βέβαια εδώ είναι ότι ενώ ο μητροπολίτης Σύρου φέρεται να μιλά με τον Μπαμπάμτση, εντούτοις στις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που καταγράφει ο κοριός της ΕΥΠ δεν υπάρχει καμία τέτοια συνομιλία.

    Οι εμπλεκόμενοι εμφανίζονται επίσης αναστατωμένοι με το δημοσίευμα και απειλητικοί απέναντι στον εκδότη του Hot Doc και της εφημερίδας Documento Κώστα Βαξεβάνη. Χρησιμοποιούν χυδαίους χαρακτηρισμούς εναντίον του και επαναλαμβάνουν διαρκώς ότι θα τον «γαμ…» επειδή τους χαλάει τις σχέσεις με την Εκκλησία.

    Διαβάστε τους διαλόγους εδώ: «Αυτός ο Βαξεβάνης θέλει γαμ…, θέλει ξύλο»
    http://www.koutipandoras.gr/article/aytos-o-baebanhs-oelei-gamisi-oelei-ylo

    Αγία τριάδα χρυσοδάκτυλων για τα τάματα της Τήνου

    Τον Νοέμβριο του 2017, η εφημερίδα Documento αποκάλυπτε σε ρεπορτάζ της, τις μίζες και τις μπίζνες από Μπαμπάμτση, Παπουτσάκη, Στασινόπουλο με τις ευλογίες του μητροπολίτη Δωρόθεου.

    Η ομάδα του Πάνου Μπαμπάμτση είναι αυτή που διαχειρίζεται τα πολύτιμα μέταλλα από τα τάματα στην Παναγία της Τήνου.

    Ο Μπαμπάμτσης, καταδικασμένος σε οκτώ χρόνια φυλάκιση για εκβιασμό, μαζί με τον καταδικασμένο για εμπόριο ναρκωτικών Μανώλη Παπουτσάκη που συνελήφθη την Πέμπτη και τον συνέταιρό τους Γιάννη Στασινόπουλο έχουν αναλάβει να παραλαμβάνουν τα τιμαλφή από το Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας της Τήνου, να τα μεταφέρουν στην Τουρκία όπου τα λιώνουν και να επιστρέφουν στο ίδρυμα ράβδους χρυσού. Το σκανδαλώδες δεν είναι μόνο πως αυτή η διαδικασία έχει ανατεθεί σε ποινικούς με ευθύνη και του μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου, αλλά ότι είναι διαβλητή και, όπως αναφέρει το πόρισμα του ΣΔΟΕ, περιλαμβάνει μίζες και στημένους διαγωνισμούς, κατά παραδοχή των τριών.

    Η ανάθεση της διαχείρισης των πολύτιμων μετάλλων της Παναγίας της Τήνου γίνεται θεωρητικά με πλειοδοτικό διαγωνισμό. Όπως παραδέχεται όμως ο ίδιος ο Μ. Παπουτσάκης σε κατάθεσή του στην εισαγγελέα στις 29 Μαρτίου 2017, «ο κ. Μπαμπάμτσης ισχυρίστηκε σε μένα ότι είχε τη δυνατότητα να μεσολαβήσει στο Πανελλήνιο Ιδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου για να αναλάβω ως επιχειρηματίας την επεξεργασία χρυσού και ευγενών μετάλλων που βρίσκονται στην κατοχή του Ιδρύματος… χωρίς καν τη διενέργεια διαγωνισμού». Ο Παπουτσάκης στη συνέχεια υποστηρίζει ότι τελικώς πήρε τη δουλειά με διαγωνισμό, αλλά έχει σημασία τι προκύπτει από τις συνομιλίες μεταξύ της… αγίας τριάδας, των Μπαμπάμτση, Παπουτσάκη και Στασινόπουλου.

    Όλο το καυτό ρεπορτάζ εδώ
    http://www.documentonews.gr/article/agia-triada-xrysodaktylwn-gia-ta-tamata-ths-thnoy

    «Μάνα, ο παπάς ο μεγάλος θέλει μίζα»

    Στις συνομιλίες μεταξύ τους οι τρεις συνέταιροι περιγράφουν τον μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο ως αυτόν στον οποίο δίνουν μίζα. Στις 5 Σεπτεμβρίου 2015 ο Μανώλης Παπουτσάκης τηλεφωνεί στη μητέρα του και την ενημερώνει ότι στην ιστορία του χρυσού έχει ο ίδιος το πάνω χέρι: «Εγώ είμαι, μάνα. Εγώ, ο Σχοιναράκης που έχει βάλει τα λεφτά βέβαια, αλλά εγώ έχω το πάνω χέρι με τον Πάνο (Μπαμπάμτση) και τον Γιάννη τον Στασινόπουλο… Ο Πάνος κανονίζει με τους παπάδες, μάνα, και αυτά που θέλουμε ότι θέλουμε να κάνουμε. Ο παπάς ο μεγάλος προχθές μας ζήτησε 10 χιλιάρικα μίζα». Ο Στασινόπουλος προσδιορίζει τον ρόλο του: «Εγώ είμαι υπεύθυνος απέναντι στο ίδρυμα», με το οποίο μάλιστα φέρεται να έχει υπογράψει εμπιστευτικό δεσμευτικό έγγραφο.

    Στις 2 Οκτωβρίου 2015 συνομιλεί ο Π. Μπαμπάμτσης με τον Μ. Παπουτσάκη για τη μίζα του «Δωρό», που σύμφωνα με το πόρισμα του ΣΔΟΕ είναι ο μητροπολίτης Δωρόθεος.

    Νηστεία και προσευχή αντί απαντήσεων

    Αντί να απαντήσει επί της ουσίας για την εμπλοκή του στην πολύκροτη υπόθεση, ο μητροπολίτης Δωρόθεος αποφάσισε να προσφύγει σε… νηστείες και προσευχές.

    Ειδικότερα, χρησιμοποίησε το Ιερό Βήμα του ναού των Ταξιαρχών της Σύρου για να αποφύγει να απαντήσει στο ρεπορτάζ του Documento.

    Ο Δωρόθεος απέδωσε όλο το ρεπορτάζ –χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά στην εφημερίδα Documento – σε δόλο και κακούς ανθρώπους που σε αντίθεση με τον ίδιο που θέλει το καλό του κόσμου, εκείνοι προσπαθούν να δηλητηριάσουν τις ανθρώπινες συνειδήσεις.

    Ο Μητροπολίτης Σύρου διαψεύδει τα πάντα διά της σιγής και παράλληλα αρνείται οποιαδήποτε δικαστική συνδρομή, μήνυση, αγωγή ή αποζημίωση.

    Η απάντηση θα είναι μόνον διά της προσευχής, όπως ο ίδιος λέει, προφανώς για να σώσει τις ψυχές των «κατηγόρων» του:

    «Μόνο προσεύχομαι γι’ αυτούς τους ανθρώπους για τα όσα άδικα αυτές τις ημέρες προσπαθούν να φορτώσουν στη ζωή μου. Και πρέπει να σας πω ότι είναι μεγάλος και βαρύς ο σταυρός της αδικίας και της συκοφαντίας όταν ξέρεις ότι είσαι εντάξει απέναντι στον Θεό και στους ανθρώπους και προσπαθούν να σε πληγώσουν και να σε καταρρακώσουν».

    Like

    • Καλά αυτοί πάντα τέτοιοι ήταν.. Πραγματικά χωρίς τέλος η κατρακύλα. Τους θυμόμαστε και χρόνια πριν που έλεγαν ότι ο ελληνικός λαός είναι υποτελής του γερμανικού και κάτι άλλα τέτοια σε δημόσιες τοποθετήσεις κάποιων στελεχών της που έτυχε να είμαι μπροστά

      BC από Shades

      Like

  4. Από το 2011

    Αλ.Τσίπρας: Άγαλμα του Μεγαλέξαντρου στην Αθήνα

    Αλ.Τσίπρας: Άγαλμα του Μεγαλέξαντρου στην Αθήνα

    23/11/2011

    Οι «Μεταμορφώσεις» του αριστερού τυχοδιωκτισμού

    Επιτρέψτε μου να σχολιάσω μερικά σημεία πρόσφατης συνέντευξης του κ.Τσίπρα. Mια συνέντευξη ποταμό που μπορείτε να τη βρείτε ολόκληρη (και η οποία δόθηκε) σε μια σειρά υπερδεξιών στην πλειοψηφία τους και χριστιανορθόδοξων μπλογκς, όπως στο zeidoron, στο dexiextrem, στο ethnosnews στην trikplopodia (δίπλα στις προφητείες του μέντιουμ Παϊσιος), αλλά όχι στην «Αυγή». (Τουλάχιστον δεν βγαίνει στο Google). Μήπως αυτό λέγεται διγλωσσία; Δηλαδή απευθυνόμαστε με άλλο πρόσωπο εκεί και με άλλο εδώ; Προσωπική μου εντύπωση είναι πως η συνέντευξη αυτή είναι το φυσικό επακόλουθο μιας πορείας (που άρχισε εδώ και καιρό) συνεντεύξεων σε δημοσιογράφους της λαϊκής Δεξιάς, που μεταφράζεται και στο επίπεδο των πολιτικών θέσεων σε λαϊκισμό και σε ήπια πατριδοκαπηλία. Είναι ένα προπέτασμα καπνού στην αδυναμία διατύπωσης ολοκληρωμένης εναλλακτικής προοδευτικής πολιτικής πρότασης. Είναι συνέπεια της πολιτικής βούλησης για στήσιμο ενός ετερόκλητου τυχοδιωκτικής υφής πατριωτικού μετώπου (τώρα που ο «πατριωτισμός» του Σαμαρά και του Καρατζαφέρη περνά δύσκολες ώρες), διεκδίκησης μερίδιου εξουσίας, μετώπου παράλληλου προς τη φρεναπάτη των αριστεριστών, που φαντασιώνονται ότι μέσω της λαϊκής εξαθλίωσης, θα έλθει η Επανάσταση των μικροαστών κατά του αστικού καθεστώτος και της αυταπάτης του ΚΚΕ πως η άνοδός του σε ψήφους θα ισοσκελίσει την άνοδο της ακροδεξιάς βαρβαρότητας. Μόνο που αυτοί το πιστεύουν αυτό με ειλικρίνεια, ενώ η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ απλά παίζει με τη φωτιά, γιατί κάθε λογικός άνθρωπος που δεν κατατρύχεται από ιδεοληψίες, αντιλαμβάνεται πως η ανεξέλεγκτη πτώχευση ή η επιστροφή στη δραχμή, θα φέρουν την εθνικιστική περιχαράκωση, την κοινωνική βαρβαρότητα, μια μορφή σομαλοποίησης ή αλβανοποίησης της Ελλάδας. Ακόμη κι αν έφερναν (υπόθεση εργασίας) κάποια μικρή λαϊκή Επανάσταση, αυτή δεν θα είχε καλύτερη κατάληξη από τις Επαναστάσεις του 20ου αιώνα, αν κρίνουμε τουλάχιστον από τους επίδοξους ηγέτες της (και από το λαό της).

    Το να υποδαυλίζει κάποιος τα πατριωτικά ανακλαστικά του κοσμάκη είναι η εύκολη λύση και φέρνει και ψήφους. Ακόμη και ο Σαμαράς, στριμωγμένος, παίζει το θέατρο του παραλόγου, τον υπερασπιστή της πατρίδας και εμμέσως και των αδυνάτων, λίγο πριν να βγει στη σκηνή ολόγυμνος, θέλει και τα δανεικά και το πατριωτιλίκι, και το σκύλο χορτάτο και την πίττα σωστή και γιατί όχι, αφού κανείς δεν τον ρωτάει να μας πει που διέθεσε τα δις των μυστικών κονδυλίων, που τόσο πολύ μας λείπουν τώρα και τα πληρώνουν οι αθώοι. Η Αριστερά όφειλε να το κάνει (πιθανός πρωθυπουργός είναι, δεν είναι μια ξεχασμένη φιγούρα του αμαρτωλού παρελθόντος), δεν το κάνει και αυτό την καταδικάζει ηθικά και κάνει τις κραυγές της για τους συνταξιουχους που πεινάνε να φαίνονται υποκριτικές. Οι λεβεντομαγκιές κατά της καπιταλιστικής Δύσης (που κι αυτή κινδυνεύει) και της, όντως μικρής, ηγεσίας της, βρίσκουν ανοιχτά αυτιά, γιατί ο λαός ψάχνει πάντα για αποδιοπομπαίους τράγους για να ξεσπάσει, τον λυτρώνει η αποενοχοποίησή του, τον βολεύει να ρίχνει την ευθύνη στους άλλους και τώρα στους δανειστές του που λες και τον δάνειζαν χωρίς αυτός να το ήθελε. Η αυτοκριτική είναι πολύ δύσκολο πράγμα σε ατομικό επίπεδο, σχεδόν αδύνατο σε συλλογικό, στην Ελλάδα θα σε πουν προδότη αν ψελλίσεις τον εύλογο αντίλογο, και τώρα ποιοί; Αυτοί που λάτρεψαν τον καπιταλισμό όσο τους δάνειζε και τώρα ανακαλύπτουν πως το σκληρό του πρόσωπο αφορά και τους ίδιους. Τα όσα δηλώνει ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξή του, είναι η συνέχεια στις δημοφιλείς ατάκες του είδους «έτσι που πάνε θα πουλήσουν και την Ακρόπολη», η προέκταση των προηγηθέντων ανοιγμάτων του στην απολίτικη ή και κρυφοδεξιά κύρια μάζα των «Αγανακτισμένων», στην ηγετική ομάδα και στα φονταμενταλιστικά στοιχεία της Εκκλησίας (όπως στο Βατοπεδινό ηθοποιό της Κερατέας), στη λαϊκή Δεξιά, στα μικρομεσαία κοινωνικά στρώματα, τα οποία πουλώντας την ψήφο τους και με τις μικροκομπίνες τους και με τη φοροδιαφυγή τους έτρωγαν μαζί με τους καρχαρίες και αυτά τις σάρκες της χώρας, στο κατεστημένο της Δικαιοσύνης («έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη»), στους νταλικέρηδες, στους ιδιοκτήτες ταξί και στους απόστρατους που εισέβαλαν στο Πεντάγωνο. Είναι χαρακτηριστικό πως αποφεύγει να αναφερθεί στη φοροληστεία της Εκκλησίας, στην παράνοια των αεροπορικών αναχαιτίσεων και των υπερεξοπλισμών και στις λοβιτούρες των μικρών και μεσαίων στρωμάτων (μεγαλογιατροί, μεγαλοδικηγόροι, μεγαλοαγρότες, κλπ), για να μην ενοχλήσει τους υποψήφιους συμμάχους του.

    Τη συνέντευξη πήρα από έναν από αυτούς στους οποίους δόθηκε, το λαϊκοδεξιό και συνωμοσιολογικό μπλογκ Olympia, (που όποιος Αριστερός το επισκεφθεί θα ντραπεί για λογαριασμό του κ.Τσίπρα), το οποίο την προέβαλε κολακευτικά ολόκληρη και σε τρεις δόσεις και προλογίζει το τρίτο μέρος της ως εξής:

    «Σήμερα σας παρουσιάζουμε το τρίτο και εκρηκτικότερο μέρος της μαραθώνιας συνέντευξης με τον Αλέξη Τσίπρα. Απάντησε σε όλα, χωρίς περικοπές και επιλογές. Ίσως η πληρέστερη συνέντευξη που έχει γίνει ποτέ σε πολιτικό αρχηγό με μεγάλες αποκαλύψεις. Την παραθέτουμε ασχολίαστη και θα σχολιάσουμε σε επόμενο άρθρο. Διαβάστε την, θα εκπλαγείτε».

    Ερώτηση: Αλέξη (sic), εδώ παρουσιάζεις (σημ.Λ.: πόθεν οι οικειότης;) μία πρόταση διακυβέρνησης. Σε αντίθεση με αυτό που έχουμε συνηθίσει από τα μικρά κόμματα που κάθονται σε μία άκρη και σκούζουν για να μαζέψουν κανέναν ψήφο, εσύ παρουσιάζεις μία ολοκληρωμένη πρόταση εξουσίας! Με δεδομένο ότι πολλά στελέχη της ΝΔ έχουν εκφραστεί θετικά για τις πολιτικές σου τοποθετήσεις, εάν σου δινόταν η ευκαιρία θα εφάρμοζες την πρόταση σου σε μία κυβέρνηση συνεργασίας; Τι σε χωρίζει από την λαϊκή – αντιμνημονιακή «δεξιά»;

    Α.Τ. Ήμουν ο πρώτος που είχα μιλήσει πριν από 6 μήνες για την ανάγκη συγκρότησης ενός ευρύτατου μετώπου για την σωτηρία της χώρας. Αναφέρθηκα τότε στο ΕΑΜ. ….. Βρέθηκαν οι Κομμουνιστές δίπλα με τους Παπάδες. Βρέθηκαν οι Κομμουνιστές δίπλα στους αστούς. Τους πατριώτες όμως. Και σήμερα λοιπόν ο πόλεμος γίνεται ανάμεσα στους τραπεζίτες την υπερεθνική ελιτ και τα λαμόγια με αντίπαλο τα μεσαία στρώματα και τους εργαζόμενους. Εάν υπάρχουν λοιπόν πολίτες από την λαϊκή δεξιά που θέλουν να συνταχθούν σε αυτό το μέτωπο, εμείς είμαστε ανοιχτοί, πρέπει να συνταχθούν!
    ……………………………………

    https://olympia.gr/2011/11/18/alexis-tsipras-3/

    Αλέξης Τσίπρας στο τρίτο μέρος της συνέντευξης στα Blogs: Ο «άθλιος σφάχτης λαών» Μ. Αλέξανδρος, Ο Κολοκοτρώνης, ο Μάο και το νέο ΕΑΜ!

    Posted by olympiada στο Νοέμβριος 18, 2011

    Σήμερα σας παρουσιάζουμε το τρίτο και εκρηκτικότερο μέρος της μαραθώνιας συνέντευξης με τον Αλέξη Τσίπρα. Απάντησε σε όλα, χωρίς περικοπές και επιλογές. Ίσως η πληρέστερη συνέντευξη που έχει γίνει ποτέ σε πολιτικό αρχηγό με μεγάλες αποκαλύψεις. Την παραθέτουμε ασχολίαστη και θα σχολιάσουμε σε επόμενο άρθρο. Διαβάστε την, θα εκπλαγείτε:

    Συμμετοχή σε κυβέρνηση συνεργασίας – Το ΕΑΜ που έκανε τους παπάδες να πολεμούν πλάι στους κομμουνιστές, χρειάζεται και σήμερα!
    …………………………………………..

    Liked by 1 person

  5. Aς βγάλουμε απ’ το νου μας τον ρατσιστή τραμπούκο Μανώλη Γλέζο

    Aς βγάλουμε απ’ το νου μας τον ρατσιστή τραμπούκο Μανώλη Γλέζο
    του Άκη Γαβριηλίδη

    Το 1963, ο Μανόλης Γλέζος είχε μεταβεί στη Μόσχα για να τιμηθεί με το βραβείο Λένιν. Σύμφωνα με τηλεγραφήματα ειδησεογραφικών πρακτορείων, εκεί έκανε δηλώσεις υπέρ των «δικαιωμάτων της μακεδονικής μειονότητας». Όλες τις επόμενες μέρες, ο δεξιός, αλλά και ο κεντρώος τύπος στην Ελλάδα, είχε λυσσάξει και ζητούσαν την κεφαλή του επί πίνακι. Τελικά ο ενδιαφερόμενος έκανε μία γενικόλογη διάψευση ότι «δεν αποδόθηκαν καλά όσα είπε» και απέφυγε τη δίωξη για εσχάτη προδοσία.

    Είναι πραγματικά θλιβερό να βλέπεις κάποιον που αρνήθηκε να υπογράψει δήλωση μετανοίας όταν του ζητήθηκε πριν από μισό και πλέον αιώνα, τότε που τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα και τα λόγια πιο βαριά, να την υπογράφει εμπράκτως και ετεροχρονισμένα τώρα που κανείς πλέον δεν του τη ζητάει, και μάλιστα να τη ζητά αυτός από άλλους, πλειοδοτώντας.

    Ο Μανόλης Γλέζος, όπως και ο Μίκης Θεοδωράκης, αξίζει το σεβασμό μας. Μέρος του σεβασμού, όπως τον εννοώ εγώ, είναι να τους αντιμετωπίζεις ως πολιτικά όντα που έχουν επίγνωση όσων λένε, και όχι ως ξεμωραμένους που έχουν το ακαταλόγιστο.

    Αυτά που λέει λοιπόν ο Γλέζος στο σχετικό άρθρο του στην Καθημερινή είναι ξεκάθαρα ρατσιστικά και αποικιοκρατικά, και μάλιστα είναι διατυπωμένα σε ένα ιταμό κουτσαβάκικο ύφος: «Βγάλτε λοιπόν από τον νου σας τη λέξη Μακεδονία με οποιαδήποτε μορφή και βάλτε αυτό που σας προσδιορίζει» … οι προστακτικές αυτές, που θυμίζουν παραγγέλματα διοικητή προς φαντάρους, μπορεί να ηχούν γελοίες (αφού δεν συνοδεύονται από κανένα «γιατί αλλιώς …», άρα είναι άσφαιρες), αλλά δεν είναι γι’ αυτό λιγότερο απεχθείς. Επιπλέον, αν μη τι άλλο με τις τωρινές δηλώσεις δίνει δίκιο στους κατηγόρους του της δεκαετίας του 60, οι οποίοι τον κατήγγελλαν ότι «ακολούθησε τις υποδείξεις της Σοβιετικής Ένωσης». Διότι σήμερα που δεν υπάρχει η Σοβιετική Ένωση και η καθοδήγησή της, αλλά ούτε και η απειλή ποινικής δίωξης στην Ελλάδα, και άρα τίποτα δεν τον εμποδίζει να πει χωρίς φόβο και πάθος την πραγματική του γνώμη, ευθυγραμμίζεται απερίφραστα με μία από τις πιο σκληρές λογικές ιεραρχίας μεταξύ των λαών και των πολιτισμών. Διότι ακόμα και στις χειρότερες παραδόσεις των ευρωπαϊκών υπερπόντιων αυτοκρατοριών, δεν νομίζω να μπορεί να βρεθεί περίπτωση όπου οι αποικιοκράτες να έχουν πει σε κάποιον πληθυσμό «έχετε το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριστείτε, αλλά μόνο όπως κρίνουμε και όπως σας επιτρέψουμε εμείς».

    Πριν από είκοσι ή και δέκα χρόνια, ίσως να είχα ακόμα την υπομονή και την περιέργεια να κάτσω να αναλύσω πού μπορεί να οφείλεται αυτή η κατάντια των τελευταίων εκπροσώπων της ελληνικής αριστεράς από τη γενιά του 40· να αναρωτιέμαι αν ο εθνικισμός και η ανοησία τους υπήρχε εξαρχής στην ιδεολογική αποσκευή τους, και πού ακριβώς, ή αν είναι μεταγενέστερη προσθήκη, αν οφείλεται σε ταύτιση με τον βασανιστή στο πλαίσιο κάποιου είδους «συνδρόμου της Στοκχόλμης», στον υπερβάλλοντα ζήλο του νεοφώτιστου … Αλλά τώρα πλέον ειλικρινά νομίζω ότι δεν έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα η διερώτηση αυτή. Αυτό που προέχει είναι να ξεκαθαρίσουμε τους λογαριασμούς μας απέναντι σε κάθε τέτοια ερωτοτροπία με λογικές διασυνοριακής επιθετικότητας, είτε προέρχονται από γέρους, είτε προέρχονται από νέους ή από μεσήλικες: σε κανέναν κερατά δεν πέφτει λόγος να πάει σε δύο εκατομμύρια ανθρώπους και να αρχίσει να τους κοιτάει στα δόντια, να τους μετράει τα κρανία, τη γλώσσα, τα ήθη και τις παραδόσεις ή δεν ξέρω κι εγώ ποιο άλλο στοιχείο τους για να αποφασίσει μετά αν θα τους αναγνωρίσει ως αυτόνομα υποκείμενα με την ικανότητα να σκέφτονται για τον εαυτό τους ή όχι.

    Αρκετά εκτέθηκε και γελοιοποιήθηκε η Ελλάδα ως τώρα με τέτοια καμώματα δεξιών και αριστερών, με ή χωρίς εισαγωγικά. Φτάνει πλέον. Φτάνει.

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.